Laddar meny
Atea

”Naturligvis tager vi vores egen medicin”

Omkring 1.600 medarbejdere i Atea Danmark kan vælge deres egne it-arbejdsredskaber. Som en del af medarbejdergoderne kan de desuden hvert år til- eller fravælge forskellige goder i deres lønpakke.

Atea har i efterhånden mange år givet deres medarbejdere mulighed for selv at sammensætte deres lønpakke og vælge deres arbejdsredskaber.

 

Udgangspunktet er bruttolønsrammen, hvorfra den enkelte selv kan vælge om hun ønsker fem feriefridage eller hellere vil have en højere bruttoløn, hvor meget der ønskes indbetalt til pension, og om hun ønsker fx sundhedsforsikring.

 

Oven i det kan hun selv vælge om hun ønsker en standard pc, mobiltelefon og bredbånd, eller større og dyrere modeller mod delvis egenbetaling. På toppen er der desuden mulighed for at tilvælge goder som fx massage, brobizz og avisabonnementer.

 

”Jeg er utrolig glad for, at vi i Atea tager vores egen medicin. Først og fremmest fordi vi kan se, at det giver langt mere tilfredse medarbejdere, men selvfølgelig også fordi det giver os den nødvendige baggrund til også at tilbyde vores kunder løsninger til fleksible medarbejdergoder”

Connie Duedahl, afdelingsdirektør i Flexible Benefit Solutions.

 

Flere og flere virksomheder vælger at indgå et samarbejde med Atea Flexible Benefits om tilsvarende ordninger, hvor virksomheden kan drage nytte af det unikke koncept, der tilpasses individuelt til den enkelte virksomhed.

 

Medarbejderne får personlig adgang til Ateas flexvalgsportal, og kan her vælge blandt det udstyr og de goder, som er aftalt med virksomheden. Atea varetager alle opgaver fra bestilling til leverance, og forestår den fulde administration efterfølgende i hele perioden, som typisk er 12-36 mdr. alt efter produkt og aftale.

 

Vil du vide mere om Atea Flexible Benefits?

 

Pt er omkring 100 større virksomheder tilknyttet en flexvalgsordning hos Atea, fordi de har indset vigtigheden i at give medarbejdere mulighed for at vælge personlige arbejdsredskaber, men samtidig kan se den administrative udfordring, det vil give at skulle håndtere det i eget regi.

 

Ateas koncept er gennemprøvet og dermed fri for faldgruber og ubehagelige overraskelser.

 

En god start i nyt job

 

Når en ny medarbejder skal starte hos Atea, vil hun ca. 14 dage inden tiltrædelse få tilsendt en mail med login til Ateas flexvalgsportal. Her kan hun vælge præcis det it-udstyr, hun ønsker at arbejde med.

 

Udstyret vil således stå klar, når hun starter, og efter aftaleperiodens udløb på 12-36 måneder, kan hun frit vælge at frikøbe det brugte udstyr, samtidig med at hun vælger nyt til den kommende periode.

 

Det sikrer en god og effektiv on-boarding proces, øget tilfredshed og minimal administration i forhold til opstart af nye medarbejdere. Dertil kommer en sikkerhed for, at medarbejderen altid har tidssvarende udstyr til rådighed. Sådan kan det også være i din virksomhed!

 

Henrik Arndt, Group CIO, Information Services

Vi fokuserer på produktivitet hos medarbejderne. Når vi tilbyder medarbejderne, at de selv kan vælge egne arbejdsredskaber, øger vi ikke kun tilfredsheden, men også kendskabet til mange producenters produkter.

Hvis vi ikke tilbyder de arbejdsredskaber, som medarbejderne ønsker, medbringer de bare deres egne. Derfor kan vi lige så godt lade dem vælge selv fra starten. Vi slipper for en masse bøvl, og alle er glade”.

Annette Otto, Senior Vice President, Human Resources

Vi har en HR strategi om, at Atea skal være ”The place to be” (TP2B), og derfor har vi en række medarbejdergoder, som vi tilbyder vores medarbejdere. Vores ydelser spænder vidt - fra bredbånd, privat mobil og laptops over til sundhedsordninger og personlige tiltag for at øget velvære.

Vi benytter Flexible Benefit og opnår tilfredse medarbejdere og mindre administration – det er ren win-win”.

 

Læs mere om Atea Flexible Benefits eller kontakt os nedenfor:

 

Udfyld felterne, så kontakter vi dig hurtigst muligt

Atea perceived better if you update your browser. Here you will find a new version of Internet Explorer