Laddar meny
Bang & Olufsen
Bang & Olufsen

”Struer er kommet tættere på Shanghai”

Atea Global Deliveries har skabt en effektiv, verdensomspændende it-motorvej for Bang & Olufsen. Derfor kan prækonfigurerede pc’er nå alle salgskontorer på blot få dage.

 

Fakta
  • Bang & Olufsen indgik i 2016 en samarbejdsaftale med Atea Global Deliveries
  • Hjørnestenen i den globale aftale mellem Bang & Olufsen og Atea Global Deliveries-programmet er leveringen af klargjorte HP-klienter herunder HP EliteBooks til Bang & Olufsen’s afdelinger i hele verden
  • Bang & Olufsen Koncernen har på verdensplan i dag cirka 1.100 medarbejdere og butikker i mere end 60 forskellige lande

Historien om det danske design-ikon er en fortælling, der både handler om fremsynede beslutninger og om at give slip. Produktionen af de eksklusive audio-visuelle produkter er for længst rykket til Østeuropa, og nu er turen kommet til de altafgørende interne it-leverancer.

Derfor er strømmen af pc’er fra hovedkvarteret i Struer, som førhen blev klargjort og sendt af sted til medarbejdere på salgskontorer over hele verden, stoppet. I dag varetages den del – klargøring med Bang & Olufsen-konfiguration og levering til bl.a. Kina og USA – helt og holdent af Atea Global Deliveries-programmet.

It-afdeling leverer mere værdi

Ifølge Thomas Kaaber, Senior Manager IT hos Bang & Olufsen, er samarbejdet med Atea Global Deliveries et arketypisk eksempel på, hvordan outsourcing gør it-afdelingen i Struer i stand til at levere endnu mere værdi til virksomheden.

”At udfylde toldpapirer til Kina eller USA ligger ikke i DNA’et på en it-supporter, der sidder i Struer,” siger Thomas Kaaber og uddyber:

Atea Global Deliveries har skåret en masse led væk i den måde, vi servicerer de enkelte salgskontorer på. Derfor kan it-afdelingen i Struer i dag koncentrere sig om at understøtte forretningsenhederne og at yde pro-aktiv it-support. Det har en kolossal værdi.

 

Bang & Olufsens foretrukne arbejdsredskab

Hjørnestenen i den globale aftale mellem Bang & Olufsen og Atea er leveringen af klargjorte HP EliteBooks. Ifølge Thomas Kaaber er det ikke helt tilfældigt, at Bang & Olufsen har valgt at køre et tæt parløb med den amerikanske pc-producent.

For Thomas Kaaber betyder det også noget, at HP’s sikkerhedsfeatures, som fx den hardware-forstærkede, selvhelbredende beskyttelse i form af HP Sure Start, er robuste nok til at beskytte Bang & Olufsen’s følsomme oplysninger, uden at det går ud over brugeroplevelsen.

Bufferlager rykker Kina tættere på

Derudover fremhæver han Ateas ’bufferlager’ i Taastrup, der hurtigt gør Atea Global Deliveries i stand til at opskalere antallet af leveringsklare HP EliteBooks.

”Nu kan vi have en klargjort pc på plads i Shanghai på 5-7 dage. Til sammenligning tog leveringen, før aftalen med Atea Global Deliveries-programmet, op til tre uger,” siger Thomas Kaaber, Senior Manager IT hos Bang & Olufsen.

 

Kom godt i gang med din globale it-strategi

Tre gode råd fra Thomas Kaaber, Senior Manager IT hos Bang & Olufsen

  1. Sørg for at have fingeren på pulsen i forhold til virksomhedens forretningsbehov.
  2. Keep it simple! Undgå så vidt muligt at overkomplicere tingene.
  3. Fokusér på at finde standardiserede it-løsninger, der allerede virker. På den måde får it-afdelingen ressourcer til skabe mere værdi over for slutbrugerne.

 

Bang & Olufsen
atea globale leverancer
Søren Feldstedt
Senior Manager, Logistics & Global Deliveries
atea globale leverancer
Jonas Kjærulf
SVP, Supply Chain Management
Atea perceived better if you update your browser. Here you will find a new version of Internet Explorer