Laddar meny
BHJ

XenApp i hybrid cloud betyder fleksibilitet og effektiv it-administration

BHJ A/S har et datterselskab i USA med flere produktionsenheder. Ved hjælp af Citrix XenApp leveret via vCloud Air har BHJ en fleksibel og driftssikker løsning, som er let at administrere fra Danmark.

En velfungerende it-løsning er et must for en moderne, global virksomhed. Derfor var det vigtigt for den danske virksomhed BHJ A/S at finde en god løsning for sit amerikanske selskab. 

BHJ A/S har hovedkvarter i Gråsten, men har derudover datterselskaber og produktionsfaciliteter i både Europa, USA, Canada og Brasilien og har i alt ca. 800 medarbejdere.

 

Det amerikanske BHJ-selskab fik leveret it-ydelser fra et canadisk hostingselskab, men der var ønske om at få BHJ i USA over på en fælles løsning sammen med de øvrige BHJ-selskaber. BHJ kontaktede Atea for at få hjælp til at finde en holdbar løsning. Denne skulle ikke bare være fleksibel og stabil, men også få det amerikanske selskab over på BHJ’s eget netværk.

 

“Citrix XenApp i en hybrid cloud har givet it-organisationen gennemsigtighed og effektiv administration og har givet forretningen overblik og shared services.”

 

Løsningen blev Citrix XenApp, leveret via vCloud Air fra et amerikansk datacenter. Løsningen har givet stabil drift, overblik, sikre data og en ny sammenhæng i de udenlandske aktiviteter, som bl.a. har resulteret i bedre rapportering og en ny mulighed for at servicere kunderne. Kombinationen af XenApp og vCloud Air var uprøvet, men blev valgt på grund af synergier med den VMware-løsning, som BHJ allerede havde i Gråsten.

Solid forberedelse gav god flytning til XenApp

“Vi har seks produktionsenheder i USA med amerikansk hovedkvarter i Omaha. Medarbejderne her skulle gerne have en god oplevelse. Så inden vi gik i drift på den nye løsning, havde vi forberedt processen grundigt, dels sammen med Ateas specialister inden for hhv. VMware og Citrix, dels i USA og dels internt i it-afdelingen i Gråsten,” fortæller Conny Schrøder, Global IT Manager i BHJ A/S.

”Vi styrede processen fra it-afdelingen i Gråsten og havde lavet prøvekonverteringer og flyttet mailbokse til Office 365, inden vi udførte den endelige flytning fra det daværende hostingcenter til XenApp og vCloud Air. Alt gik som smurt med flytningen! Dag 1 efter flytningen var der travlt, men allerede dag 2 var der ro på.”.

 

Læs mere om cloud og kontakt os her

 

Den solide forberedelse var foregået dels i USA, hvor en it-kontakt havde været grundig, men primært i it-afdelingen i Gråsten, hvor it-afdelingens i alt ni medarbejdere sammen havde skabt en struktureret proces.

”I it-afdelingen er vi glade for den nye løsning, som giver os en nemmere adgang til vores it-ressourcer og giver os optimale muligheder for at optimere og fejlsøge på løsningen., fordi USA nu har et set-up, som svarer til det, der findes i selskaberne i Europa,” forklarer Conny Schrøder.

Ensartet kundeservice og nye rapporteringsmuligheder

Det er ikke kun it-afdelingen, der er begejstret:

”Medarbejderne i USA er glade, de har fået en væsentlig bedre performance i systemerne, og de kan selv klare flere supportopgaver. Endvidere føler de sig tættere på resten af organisationen og får større gavn af de fælles services, vi har.”

”Ledelsen er også meget tilfredse. Vi har fået en mere ensartet it-løsning i organisation og kan i stigende grad tilbyde ensartede services til kunderne, uanset hvor de befinder sig henne. Og vores økonomifunktion kan i højere grad være et shared service center, bl.a. i kraft af bedre rapporteringsmuligheder.”

Citrix XenApp giver organisatorisk fleksibilitet

“Inden projektet gik i gang, var der en vis spænding i ledelsen. Men der er en stor tilfredshed med projektet i dag, og vi har fået meget positiv feedback fra ledelsen på grund af både de umiddelbare fordele i form af stabil drift, bedre rapportering etc. og de mere langsigtede fordele,” forklarer Conny Schrøder.

 

Blandt de mere langsigtede fordele er, at XenApp-løsningen giver organisatorisk fleksibilitet: 

”Hvis vi køber et nyt selskab, er det meget let at gøre det til en del af vores samlede it-løsning. Og med en så problemfri implementering og drift bliver det tillokkende for de resterende europæiske selskaber at hoppe med ombord på XenApp, selvom der er begrænsninger i en XenApp-løsning for brugerne, hvis man sammenligner med fuldt installerede klienter.”

”Foreløbig har vi opnået en bedre it-drift i USA til glæde for både amerikanerne, ledelsen og os i it-afdelingen. På længere sigt forventer vi endnu større effektiviseringsfordele i form af, at endnu flere selskaber kommer på løsningen og dermed ser lyset i XenApp. Ydermere gør løsningen os i stand til at have endnu bedre styr på it-sikkerheden” slutter Conny Schrøder, Global IT Manager i BHJ A/S.

 

BHJ

BHJ har en lang historie som førende international leverandør af kød- og fiskeprodukter til fødevarer og dyrefoder. BHJ har hovedkvarter i Danmark og er datterselskab af Lauridsen Group. BHJ har ca. 800 medarbejdere fordelt på kontorer og produktion i både Europa, Nordamerika, Asien og Afrika.

Løsningen

  • BHJ har fået en løsning, hvor XenApp leveres via en hybrid cloud, vCloud Air, via et amerikansk hostingcenter.
  • XenApp-løsningen har givet fordele i form af shared services, mulighed for at tilbyde ensartet kundesevice samt stabil og hurtig it-drift i BHJ’s selskab i USA.
  • Desuden har den givet fleksibel, central it-administration.
Atea perceived better if you update your browser. Here you will find a new version of Internet Explorer