Tilbage til Cases

IT Director i Danish Crown: ”På det globale marked er vi nødt til at levere konkurrencedygtig it”

En global leveranceaftale med Atea hjælper fødevaregigantens it-afdeling med at optimere brugeroplevelserne for koncernens 7.500 it-brugere.
Danish Crown
Globale Leverancer

Den danske fødevarekoncern, Danish Crown, har på få år udviklet sig fra at være en markant spiller på det nordeuropæiske marked til i dag at være en global virksomhed. Derfor skal it-afdelingen fra hovedsædet i Randers være i stand til at levere ensartede og agile serviceydelser, uanset om brugerne befinder sig i USA eller Kina.

Ikke piece of cake

”Med den globale leveranceaftale med Atea sikrer vi, at de fysiske leverancer af klienter, servere og netværksudstyr til vores kontorer over hele verden når hurtigt frem, siger Jens Erik Jensen, IT-director hos Danish Crown og uddyber:


”Eksempelvis er det ikke ’piece of cake’ at få leveret it-udstyr i Kina, med alt hvad det medfører af krav til godkendelsesrapporter til de kinesiske myndigheder, så også på det område giver outsourcingen til Atea god mening.”

Benchmarker it-ydelser

Den globale leveranceaftale med Atea sørger for, at slutbrugerne i Danish Crown inden for fem dage – fra bestilling til levering - er garanteret køreklart it-udstyr fra Dell Technologies. Den hurtige leveringstid skyldes bl.a. Ateas bufferlager, der selv ved store straks-ordrer har kapacitet til at imødekomme efterspørgslen. Gnidningsfri kommunikation mellem Dell Technologies, Atea og Danish Crown sikrer, at de globale leverancer af end user devices er 100% up to date og altid modsvarer Danish Crowns behov.


Derudover er Atea eShop integreret med interne systemer hos Danish Crown, hvilket gør det enkelt at bestille forhåndsgodkendt it-udstyr fra bl.a. Dell Technologies. Ifølge Jens Erik Jensen, giver det fødevarekoncernen en værdifuld mulighed for at optimere arbejdsgange, vareleverancer og økonomi.


”Som it-afdeling lever vi af at supportere hele vores forretning. Derfor benchmarker vi løbende os selv i forhold til, om vi er konkurrencedygtige."

”Aftalen med Atea er et udtryk for, at vi styrker fokus på vores kerneydelser ved at benytte selektive outsourcingaftaler, når det giver mening.”


IT director Jens Erik Jensen lægger vægt på, at netop outsourcingen til Atea er en af grundene til at de 230 it-medarbejdere i Randers i dag er i stand til at levere ensartede, standardiserede serviceydelser, uanset hvilket kontinent brugerne befinder sig på.

 

Fakta
  • Danish Crown beskæftiger godt 28.000 medarbejdere globalt
  • 7.500 medarbejdere er it-brugere
  • Atea Global Deliveries leverer klargjorte klienter fra Dell Technologies og netværksudstyr til Danish Crown
  • Den globale leveranceaftale dækker både hjemmemarkederne i Danmark, Sverige, Polen og England samt øvrige lokationer i Europa, Sydafrika, USA og Kina
  • Atea eShop er integreret med interne systemer hos Danish Crown

 

dell technologies logo

Tilbage til Cases
Atea perceived better if you update your browser. Here you will find a new version of Internet Explorer