Laddar meny
JYSK Nordic

Hyldeforkanter hos JYSK Nordic med fremtidspotentiale

JYSK, der er en sværvægter inden for detailhandel på verdensplan, har netop taget hul på en ny del af den digitale rejse i deres butikker. JYSK Nordic – en del af JYSK Group – er nemlig lige nu sammen med Atea i gang med at implementere elektroniske hyldeforkanter i 320 butikker på tværs af Skandinavien.

 

Hyldeforkanterne vil give 100 procent overensstemmelse mellem prisangivelsen og de indkodede priser ved kassen. Samtidig er det både muligt at opdatere fra centralt hold eller lokalt i den enkelte butik. René Kristiansen, der er IT Purchase & Contract Manager hos JYSK Nordic, giver et bud på tre spørgsmål om den nye retail-løsning samt digitalisering generelt i forhold til JYSK Nordic.

Hvad kommer de elektroniske hyldeforkanter til at gøre for JYSK?

”Hyldeforkanterne vil gøre det muligt hurtigere at træffe beslutninger om prissætning – det betyder, at vi får en større fleksibilitet og kortere reaktionstid i forhold til ændringer i markedet.

Herudover vil de elektroniske hyldeforkanter i endnu højere grad sikre korrekte priser, og det vil være med til at strømline vores butikker. For selvom de gamle papirskilte var ens, så kunne papiret med prisen sidde skævt i holderen, og det gav et uens udtryk. Det sker ikke med de nye elektroniske hyldeforkanter. Vi har samtidig gennemført en grundlæggende opdatering af skiltekonceptet, så det er forbedret på flere fronter.

Selvfølgelig vil den nye løsning også fjerne en til tider kedelig og tidskrævende manuel opgave fra medarbejderne, så de får bedre tid til kunderne.”

 

Tag ejerskab over kunderejsen - besøg Atea Retail nu

 

Hvordan er digitale løsninger en del af kundeoplevelsen i JYSK?

”I forbindelse med de elektroniske hyldeforkanter giver det nogle muligheder ude i fremtiden, fx vil det give nem og hurtig adgang til udvidet produkt-information ved hjælp af NFC-teknologi. Vi forestiller os også, at kunden på sigt via digitale løsninger i butikken lettere kan starte deres kunderejse fx ved at tilføje varer i en ønskeliste eller indkøbskurv, beslutte sig for købet og afslutte dette om aftenen derhjemme.

Detailbranchen er generelt ved at gennemgå en digitalisering, hvor man på en smartere måde fletter offline og online sammen. Det er ikke kun et stort skridt for JYSK at begynde med de elektroniske hyldeforkanter, det er også et nødvendigt skridt for at følge med markedet.”

 

Hvad er kernen i den digitale strategi for JYSKs butikker?

”At gøre arbejdsdagen nemmere for vores medarbejdere, så de får mere tid til vores kunder samt at sikre en god oplevelse for kunden, uanset hvor og hvornår de møder JYSK på deres kunderejse.

Vi skal samtidig møde kunderne, hvor de er. I dag har både kunder og medarbejdere en smartphone i lommen, det skal vi udnytte og sikre den bedste digitale platform til dialog og oplevelse i butikkerne.”

 

Transformer måden, din butik interagerer med dine kunder - besøg Atea Retail nu

 

JYSK Nordic
Atea perceived better if you update your browser. Here you will find a new version of Internet Explorer