Laddar meny

CRM på iPad - nemt og bekvemt

Så enkelt og bekvemt som muligt. Det er opskriften på en successfuld udnyttelse af virksomhedens CRM på iPad.

I en rapport omhandlende implementering af Customer Relationship Management (CRM) systemer kunne Forrester Research fortælle, at cirka 50 % af virksomheder fejler, når det handler om at tilvejebringe essentielle værktøjer, der skal sikre eksekvering af kunde- og konkurrencestrategier.

 

Der er masser af argumenter for, hvorfor virksomheder har så svært ved at udnytte millioninvesteringerne, der ligger i implementering af CRM. Entydigt for alle fejlslagne CRM-projekter er, at brugerne (= sælgerne) ikke kan eller vil bruge systemerne, som de er tiltænkt. Kliché eller ej – man kan med rette spørge sig selv, hvorvidt systemerne er til for brugerne eller systemernes skyld?

 

iPad i hånden på sælgeren er i flere og flere tilfælde dér, hvor det sælger-fjendske CRM-system, der allerede har kostet millioner i implementering, pludselig slår igennem med stor effekt. CRM på iPad er et simpelt og hurtigt værktøj, som integrerer sig på intelligent vis med den store investering, som allerede er foretaget i virksomheden. Virksomheder, der forsøger at ensrette sælgernes individuelle behov gennem komplekse, bruger-fjendske it-rutiner og salgsmetoder, hvor it er blevet en klods om benet, mister den motivationsfaktor, som sikrer, at salgsorganisationen er et hestehoved eller to foran konkurrenterne.

Fordele kort og godt

  • Ingen komplekse systemer – iPad tilbyder uhørt brugervenlighed med fokus på sælgerens konkrete behov i marken
  • Visuel og simpel planlægning – forretningsorienterede apps på iPad er langt mindre komplekse og styres vha. touch
  • Før, under og efter kundemøde – med 0 sekunders opstartstid kan du udnytte teknologien i alle dagens tidslommer
  • Altid opdaterede oplysninger – iPad kan tilgå virksomhedens rapporteringssystemer i realtid, så der kan træffes beslutninger på den rigtige baggrund
  • Færre fejl – ved at placere ordrer sammen med kunden på iPad, reduceres fejl i forhold til manuelle procedurer og opkald til ordreafdelingen. Under mødet kan kunden desuden underskrive ordrebekræftelsen i digital form
  • Ingen “eftersendelser” – principielt kan salget starte og slutte på samme møde. Intet behov for efterfølgende fremsendelse af dokumenter, brochurer eller lignende

 

Kontakt os 

 

Tilbage til Apple i din virksomhed

Atea perceived better if you update your browser. Here you will find a new version of Internet Explorer