Spring til indhold
ATEA CLOUD PORTAL

Udnytter du alle dine softwarelicenser til fulde og har du styr på, hvad du betaler til? Med software-indkøbsportalen, Atea Cloud Portal, hjælper Atea dig med at optimere det, du allerede har, og det du får brug for i fremtiden - til gavn for din forretning!

Optimér din Microsoft CSP-strategi og spar på udgifterne!​

Er du træt af at betale for unødvendige licenser og cloud-abonnementer? Ønsker du at få mest muligt ud af dine it-investeringer og samtidig opnå økonomiske besparelser? Så er det nu, du bør tage det første skridt og skrive dig op til et rådgivningsmøde med vores eksperter inden for licensstrategi og cloudløsninger.​ ​På vores gratis rådgivningsmøde, får du ikke kun en grundig gennemgang af din licensstrategi og indkøb, men også en række værdifulde fordele, der vil have en positiv indvirkning på din fremtidige indkøbsstrategi, når det kommer til cloud og licenser:​

Behovsanalyse

Første skridt er at forstå dine unikke forretningsmæssige behov, udfordringer og mål. Gennem en omhyggelig behovsanalyse identificerer vi din nuværende situation og dine ønsker. Dette giver dig klarhed over, hvor du er, og hvor du ønsker at være.

Cloud-strategi

Baseret på behovsanalysen udvikler vi en skræddersyet cloud-strategi. Vi definerer nøjagtigt, hvordan din virksomhed kan drage fordel af CSP og Azure-løsninger for at opnå dine mål. Dette er din vej til at maksimere værdien af ​​dine it-investeringer.

Licensoptimering

Vi vurderer dine eksisterende Microsoft-licenser og -abonnementer samt hjælper med at identificere muligheder for at optimere omkostninger og rettigheder. Du kan forvente besparelser og bedre udnyttelse af dine licenser.

Fremtidig vækst

Vi rådgiver om, hvordan du kan udnytte CSP og Azure til at fremme din virksomheds fremtidige vækststrategi, innovation og konkurrenceevne. Vores eksperter hjælper dig med at træffe de rigtige beslutninger for din fremtidige succes.

 

Implementeringsplan

Vi udarbejder en detaljeret implementeringsplan, der beskriver de enkelte trin for at implementere den skræddersyede strategi og løsninger. Du får en klar tidslinje og ansvarsfordeling, så du kan følge planen trin for trin.

Oplæring 

Hvis nødvendigt, tilbyder vi oplæring og opkvalificering til dit team, så de kan udnytte Azure og Microsoft-løsninger effektivt. Dette sikrer, at du har de nødvendige færdigheder til at håndtere de nye teknologier.

Efterfølgende support

Vores støtte stopper ikke efter implementeringen. Vi tilbyder kontinuerlig support og vejledning for at sikre, at du fortsat får maksimal værdi ud af løsningen. Vi er altid klar til at hjælpe.

Customer Succes

For at sikre, at du forbliver tilfreds og opnår den ønskede succes, tilbyder vi løbende customer succes-opkald. Dette sikrer, at din løsning altid er opdateret og fortsat opfylder dine behov.

Tøv ikke længere! Tilmeld dig vores rådgivningsmøde i dag, og lad os sammen skabe en vellykket fremtid for din virksomhed, hvor du opnår maksimal værdi og klare konkurrencefordele. Udfyld kontaktformularen og vi vil kontakte dig hurtigst muligt for at aftale et møde.

 

Markedsrapport

It-afdelinger har travlt – og det tager tid væk fra udvikling og mere forretningsorienteret it. Derfor skal afdelingerne udvides, opkvalificeres, og flere opgaver flyttes ud til eksterne samarbejdspartnere. ​


Ovenstående synes at være nogle af hovedkonklusionerne i denne rapport, 
som sætter fokus på brug af Public Cloud, økonomi, sikkerhed og ikke mindst ressourcerne, der skal drive det hele.

Med blikket rettet mod fremtiden er der en klar tendens. Virksomhederne ønsker at frigøre tid, så de kan fokusere på udvikling og forretningsorienteret it. Samtidig er der et klart ønske om at reducere omkostninger - og i mange tilfælde overvejer virksomhederne endda at outsource drifts- og supportopgaver.

Når det kommer til omkostninger ved cloud, er der også udfordringer. Mange virksomheder mangler et fuldt overblik over deres cloud-forbrug, hvilket kan føre til uventede udgifter.Desuden er der ofte en mangel på klarhed om licensomkostninger, især når det kommer til software, som virksomheder ikke har fuldt overblik over.​

Undersøgelsen viser, at 57% af de adspurgte har en it-afdeling med færre end 10 ansatte, men alligevel mener 67%, at de har kompetencerne, der er behov for. Det oplagte spørgsmål er naturligvis, hvordan den sidste betydelige tredjedel skal løse deres nuværende it-udfordringer.​ Denne rapport vil gå i dybden med disse fund og give en forståelse af, hvordan virksomheder navigerer i den komplekse verden af it-ressourcer, kompetencer og cloud-løsninger.​

 

Atea Cloud Portal – Din genvej til den optimale software- og licensstrategi

 

En stor del af danske virksomheder udnytter ikke deres dyrt indkøbte softwarelicenser fuldt ud! Netop derfor oplever vi en stigende interesse for Atea Cloud Portal-platform kombineret med Ateas licens-ekspertise.

Software- og licens-jungle

Hos Atea er Atea Cloud Portal mere end bare en indkøbsportal – det er også en rådgivningsservice, der navigerer dig rundt i den indviklede software- og licens-jungle.

 

 

Med Atea Cloud Portal og Ateas specialister får du bl.a. overblik over:​

  • Alle dine software- og licenskontrakter​  ​
  • Opdaterede regler og vilkår fra producenterne ​
  • Gentegninger og korrekt overholdelse af deadlines​
  • Interne ressourcer, der kender til software-regler og processer på en given software​​ ​​
  • Det, du skal have styr på, når du investerer i licenser​

Samlet betyder vores ydelser, at du i modsætning til tidligere nu får overskud til at tage aktivt stilling til nye software-investeringer såvel som relevante operationelle, taktiske og strategiske overvejelser​.

 

 

 

 

CSP– FREMTIDENS MÅDE AT HÅNDTERE LICENSER PÅ 

Microsoft CSP giver dig nogle unikke fordele:

  • Tilpas løbende til forretningens behov - årlig eller månedlig binding

  • Gør licensering nemt – samler on-premise og cloud-licenser på én aftaleform

  • Nemmere overblik og adgang til licenser end tidligere licensprogrammer

Atea er meget mere end bare en leverandør

Når du indgår en Microsoft CSP-aftale med Atea, vælger du mere end en leverandør af licenser og support. Du vælger en samarbejdspartner, der kommer tæt på jeres daglige drift. Vi er en kompetent sparringspartner, som kender alt til udfordringer og muligheder i skyen. Derfor betyder et samarbejde med os også et fravalg af en masse administration og besvær.

Som din Microsoft CSP-partner tager vi ansvaret for alle licenser og sikrer, at indkøb, fornyelser og opgraderinger bliver varetaget optimalt i forhold til din organisation. Du får direkte support på alle jeres licenser, og du kan på månedsbasis skrue op og ned for forbruget - afhængig af aftale og månedligt fee. Det giver frihed og stor fleksibilitet.

 

Atea er én ud af 10 strategiske Microsoft-partnere i verden

Atea er CSP Direct & Azure Expert MSP Partner

Atea er Advanced Specializations Partner

Atea har mere end 850 medarbejdercertificeringer Microsoft


Se alle fordelene – derfor skal Atea være din foretrukne CSP-partner

 

 

 

Atea Servicedesk

Du skal føle dig tryg i din investering. Derfor stiller vi vores døgnåbne servidesk til rådighed, når du køber CSP-licenser hos Atea.

Åben 24/7/365

Dansk & engelsk sprog

Direkte eskalation til Microsoft

Mulighed for tilknytning af konsulent ved behov

Atea produkter til CSP

Vi udvikler løbende værdiskabende produkter i samspil med vores kunder, så de får mere ud af deres CSP-investering Vi vil altid forsøge at overgå vores kunders forventninger til, hvor simpelt IT kan håndteres. Derfor udvikler vi løbende nye løsninger, der med fordel kan tilkobles din CSP-løsning og give dig endnu mere værdi, overblik og ikke mindst tid til at fokusere på din kerneforretning. Se et udpluk af de løsninger, vi tilbyder ovenpå den eksisterende CSP.

 

 

Atea FastTrack

Vi hjælper dig til at få det bedste ud af din Microsoft 365 løsning, fra A til Z. Hvad enten det handler om forstå dine produkter, adgang til specialist kompetencer, hjælp til implementering eller workshops og demoer, så dækker Atea dine behov.

 

I samarbejde med