Spring til indhold

Customer Succes & Adoption - digital transformation for mennesker, af mennesker

Hvis dine it-løsninger ikke bidrager positivt til bundlinje, medarbejdereffektivitet, kundetilfredshed eller omsætning, skaber de ikke værdi. ​

I Customer Succes & Adoption er vi specialister i at sikre succesrig forankring og bæredygtig implementering af dine it-systemer – fra strategisk rådgivning til fuld ibrugtagning på tværs af organisationen.

 

Adoption-strategi - er det virkelig nødvendigt?

 

Ikke for alle. Men faktisk lykkes kun 1 ud af 3 virksomheder med at realisere den værdi, softwaren er skabt til at skabe. 

Det betyder i praksis, at software for milliarder ligger og samler støv ude i virksomhederne uden at skabe nogen form for værdi. Og det er både virksomheds- og samfundsøkonomisk en udvikling, der truer vores samlede velfærd.

adoption

Chr. Hansen - fuld fart på Teams og forretningen

Hvorfor strander virksomheders digitale transformation så ofte?​

 

Manglende inddragelse af brugerne

En adoption strategi skal bygges på brugerinddragelse. Hvad får brugerne ud af det? Hvad får organisationen ud af det? Hvis værdien ikke kan defineres, eksisterer den sandsynligvis ikke. 


Manglende indsigt i brugerne

Hvem er medarbejderne egentligt? Hvordan arbejder de, hvilke it-værktøjer har de i dag og hvilke behov har de? Er der et gap her, så skal det lukkes med de rigtige værktøjer. 

 

Manglende ledelse og stakeholders

En synlig og aktiv sponsor øger chancerne for succes med implementeringen. Der skal være en leder med på beatet - en aktiv deltager i den nye måde at arbejde på.

 

Projektet ses kun som et it-projekt

Ses implementeringen som et rent it-projekt og ikke som et forretningsprojekt, betyder det manglende involvering af de vigtigste stakeholders. It´en skal virke! Men vigtigere end det, så skal den bruges.

Nøglen til en vellykket implementering

 

Forudsætningen for succes er, at både ledelse og medarbejdere er involveret i processen. En dedikeret arbejdsgruppe skaber tillid og er med til at sikre motivation og fælles forståelse omkring målsætninger og værdien heraf i resten af organisationen.

I Customer Succes & Adoption er vi eksperter i netop den proces, som typisk inddeles i 4 faser:

 

 

adoption process wheel

 

”One of the leading Adoption Partners in the world are Atea, based in Northern Europe”

— Ginny Hobban, Microsofts globale konference - Ignite

Hvorfor vælge Atea som adoption partner?

Praksis

Atea har en vellykket livscyklus rådgiver praksis, der understøtter dig i at nå forretningsmæssige resultater.

Vi ved, hvordan vi skal gribe et adoption forløb an, så det fremskynder værdien for dig og skaber succes i din organisation

Mennesker

Atea stiller et dedikeret Customer Success & Adoption team til rådighed.

Vores team kan rådgive strategisk og identificere brugsscenarier som er relevante for brugernes hverdag.

Vi sørger for at øge bevidstheden om fordelene ved ny it-løsning samt udvikle og gennemføre en fuld adoption plan sammen med jer.

Værktøjer

Atea sikrer at jeres medarbejdere har evnerne til at tage løsningen i brug ved at give jeres brugere viden og redskaber.

Vi sikrer at jeres medarbejdere føler sig helt sikre og trygge i at bruge de nye digitale værktøjer.

Vi sikrer governance omkring engagementet og how-to ressourcer.

 

 

Brugerfokuseret it-afdeling knækker koden til succesrig adoption

Bliv inspireret

Atea adopterer Cisco CX Lifecycle

 

 

 

 

 

Få fuld værdi af din Microsoft-investering via adoption

 

Mød en af vores eksperter

 

Har du spørgsmål...? Ta' en snak med en af vores eksperter

 

Customer Succes Manager - Team Lead Microsoft: Charlotte Pullich

 

Charlotte Pullich