Hvis dine it-løsninger ikke bidrager positivt til bundlinje, medarbejdereffektivitet, kundetilfredshed eller omsætning, skaber de ikke værdi.
I Customer Succes & Adoption er vi specialister i at sikre succesrig forankring og bæredygtig implementering af dine it-systemer – fra strategisk rådgivning til fuld ibrugtagning på tværs af organisationen.
Ikke for alle. Men faktisk lykkes kun 1 ud af 3 virksomheder med at realisere den værdi, softwaren er skabt til at skabe.
Det betyder i praksis, at software for milliarder ligger og samler støv ude i virksomhederne uden at skabe nogen form for værdi. Og det er både virksomheds- og samfundsøkonomisk en udvikling, der truer vores samlede velfærd.
Manglende inddragelse af brugerne
En adoption strategi skal bygges på brugerinddragelse. Hvad får brugerne ud af det? Hvad får organisationen ud af det? Hvis værdien ikke kan defineres, eksisterer den sandsynligvis ikke.
Manglende indsigt i brugerne
Hvem er medarbejderne egentligt? Hvordan arbejder de, hvilke it-værktøjer har de i dag og hvilke behov har de? Er der et gap her, så skal det lukkes med de rigtige værktøjer.
Manglende ledelse og stakeholders
En synlig og aktiv sponsor øger chancerne for succes med implementeringen. Der skal være en leder med på beatet - en aktiv deltager i den nye måde at arbejde på.
Projektet ses kun som et it-projekt
Ses implementeringen som et rent it-projekt og ikke som et forretningsprojekt, betyder det manglende involvering af de vigtigste stakeholders. It´en skal virke! Men vigtigere end det, så skal den bruges.
Forudsætningen for succes er, at både ledelse og medarbejdere er involveret i processen. En dedikeret arbejdsgruppe skaber tillid og er med til at sikre motivation og fælles forståelse omkring målsætninger og værdien heraf i resten af organisationen.
I Customer Succes & Adoption er vi eksperter i netop den proces, som typisk inddeles i 4 faser:
”One of the leading Adoption Partners in the world are Atea, based in Northern Europe”
Praksis
Atea har en vellykket livscyklus rådgiver praksis, der understøtter dig i at nå forretningsmæssige resultater.
Vi ved, hvordan vi skal gribe et adoption forløb an, så det fremskynder værdien for dig og skaber succes i din organisation
Mennesker
Atea stiller et dedikeret Customer Success & Adoption team til rådighed.
Vores team kan rådgive strategisk og identificere brugsscenarier som er relevante for brugernes hverdag.
Vi sørger for at øge bevidstheden om fordelene ved ny it-løsning samt udvikle og gennemføre en fuld adoption plan sammen med jer.
Værktøjer
Atea sikrer at jeres medarbejdere har evnerne til at tage løsningen i brug ved at give jeres brugere viden og redskaber.
Vi sikrer at jeres medarbejdere føler sig helt sikre og trygge i at bruge de nye digitale værktøjer.
Vi sikrer governance omkring engagementet og how-to ressourcer.