Spring til indhold

Sundhed & SKI Webinarer

Vores digitale version af IT EXPO løb af stabelen d. 17. september. Programmet bød på op til 50 webinarer om emner, der strækker sig fra it-sikkerhed til IoT. Nu kan du gense dine favorit Sundhed & SKI webinarer fra dagen her.

Innovation Hub: kundedrevet udvikling – Virtual reality som digital sundhedsløsning

 

Den demografiske udvikling kombineret med knappe ressourcer kræver, at sundheds- og velfærdsområdet i kommunerne løbende får tilført nye digitale hjælpemidler og løsninger. Med Atea Health Innovation Hub stiller vi vores ekspertise og kompetencer til rådighed for innovative offentlige og private virksomheder, der vil afprøve deres velfærdsløsninger i et sikkert miljø. Hør mere om hvordan Atea Health Innovation Hub sætter turbo på den digitale modningsproces og transformation, så løsningerne hurtigst muligt kan gøre en forskel for både medarbejdere og borgere.

Oplev desuden hvordan Kolding Kommune sammen med Atea og TalkaWalkhar afprøvet en virtual reality løsning.

Organisationsimplementering af skærmbesøg – fundamentet til storskala implementering

 

Succesrige, digitale borgerrelationer begynder hos medarbejderne. Alligevel strander mange velfærdsteknologiske projekter, fordi medarbejderne blot er passagerer på rejsen mod en mere digital hverdag.

På dette webinar hjælper vi dig med at sikre, at den sundhedsfaglige organisation og ledelse anerkender, at medarbejderens relation til borgeren forandres med en velfærdsteknologisk løsning. Dermed øges sandsynligheden for, at din organisation får fuld valuta af de velfærdsteknologiske investeringer. Organisationsimplementering i storskala guider medarbejdere og ledelse sikkert igennem omstillingen til digitale borgerrelationer.

Hør også hvordan Life Partners og Atea har haft succes med organisationsimplementering.

Atea’s Sundhedsservicecenter – fundamentet til storskala drift

 

Et afgørende element for at velfærdteknologiske løsninger kan skaleres er, at medarbejderne tager løsningen til sig. En medarbejder, der fremover skal levere plejeservices digitalt, skal have 100% tillid til løsningen og føle sig tryg i alle løsningens facetter.

Hør hvordan den tekniske assistance fra Ateas sundhedsservicecenter styrker trygheden hos de medarbejdere, der tilbyder digitale plejeydelser til borgerne. Sundhedsservicecentret løser desuden en række daglige udfordringer for borgerne - fra glemte passwords over tekniske udfordringer med hjemmenetværket eller påmindelse om medicin indtag.  

Hør hvordan Ateas Sundhedsservicecenter har haft succes med skabe trygge rammer for medarbejders anvendelse af velfærdteknologiske løsninger.

Digital Tilsyn – hurtig hjælp til borgerne ved faldulykker

 

Flere borgere kommer senere og senere på plejehjem,fordi forebyggelsestilbuddene i hjemmeplejen løbende forbedres. Resultatet er, at  borgerne er mere plejekrævende, når de kommer på plejehjem. Det betyder enten reduceret et øget antal medarbejdere.

Med en velfærdsteknologisk løsning findes en tredje mulighed. Digital Tilsyn frigør ressourcer for medarbejderne, fordi de slipper for natlige, fysiske tilsyn. Derudover kan løsningen hurtigt advisere medarbejderne på mobilen, hvis en borger er faldet. Digital Tilsyns infrarøde sensor sikrer anonymiteten af borgeren og sensoren kan helt slukkes, hvis pårørende kommer på besøg. Integration til andre digitale løsninger er også mulig - fx til elektroniske låse. Dermed låses døren automatisk op, så personalet ikke skal bruge unødig tid på, manuelt, at låse døren op, hvis borgeren er faldet.  

Building A Digital Foundation for Connected Healthcare

 

The desire to transform is nothing new but the speed at which healthcare organizations have needed to transform, and have access to the benefits technology brings, exploded overnight with the current pandemic. Healthcare organizations are embracing digital technologies to not only improve patient outcomes and engagement models across the care continuum, but to modernize healthcare IT delivery. This session will discuss how ‘Connected Healthcare’ can  impact your business directly by transforming how clinicians work and change the expectations and engagement of “customers” or patients.

Hvordan udnytter og bruger du SKI-rammeaftalerne bedst muligt?

 

Atea har oprettet et SKI-kompetenceteam for at sikre proaktiv og kompetent rådgivning om brugen af SKI- rammeaftalerne – alt sammen med henblik på at lette processen for dig.

Bliv bl.a. klogere på:

  • Hvilke rammeaftaler er Atea på?
  • Hvordan kan du bruge rammeaftalerne på kryds og tværs ift. dineløsningsbehov?
  • Hvordan udnytter du de enkelte aftaler bedst muligt?
  • Hvad er forskellen på et mini-udbud og direkte tildeling, og hvordan er processen?

It-løsninger til sundhedssektoren