Tilbage til Karriere
om atea karriere Karriere

Mød vores medarbejdere

Vi har talt med nogle af vores medarbejdere om, hvordan det er at arbejde i Atea. Om de ting, som kendetegner Atea som arbejdsplads, og hvad der skaber motivation, glæde og begejstring for dem i deres daglige arbejde.

Christina Winther, Business Manager

Thomas Jørgensen, Løsningsspecialist

Lone Kühnell Falkenberg, Kantinechef

glenn

Fra studentermedhjælp til salgschef på under to år

Glenn Mindegaard Post kalder sig selv en entreprenant arbejdshest med hang til struktur. Han er ikke i tvivl om, at han er nået dertil, hvor han er i dag, fordi han har haft visionerne, ideerne og ikke mindst lysten til også at påtage sig de sure og kedelige opgaver.

 

170% vækst i omsætning

Glenn Mindegaard Post har i de sidste fire år stået i spidsen for at opbygge og udvikle Ateas finansafdeling, der tilbyder Ateas virksomhedskunder rådgivning og løsninger til, hvordan de kan finansiere deres it-investeringer. Han så fra starten et potentiale i at udvikle fleksible løsninger, der kunne gøre Atea unik i markedet og har siden gjort it-økonomi og finansiering til en integreret del af hele Ateas forretning. Siden 2013 er omsætningen i Atea Finans vokset med 170% og markedsandelen hævet fra 10% til 19%. 

En entreprenant arbejdshest

Glenn Mindegaard Post kalder sig selv en entreprenant arbejdshest med hang til struktur. Han er ikke i tvivl om, at han er nået dertil, hvor han er i dag, fordi han har haft visionerne, ideerne og ikke mindst lysten til også at påtage sig de sure og kedelige opgaver.

Og det er måske én af hovedårsagerne til, at han efter blot 1 år og 9 måneder i Atea i 2012 fik tilbudt rollen som national salgschef for Atea Finans. Han havde blot et par måneder forinden skiftet sin studentermedhjælpertitel ud med en titel som Business Manager.  

Ansvar er noget, man tager

Regeringsskiftet i 2012 vendte op og ned på Atea Finans’ forretningsmodel, idet det satte nye krav til udviklingen af B2B-finansieringsmodellen. De markante ændringer krævede et øget fokus på salgssiden, og Glenn Mindegaard Posts chef Henrik Jakobsen, nordisk direktør for Atea Finans, var ikke i tvivl om, at han var den rette til jobbet som salgschef for den danske division. Glenn Mindegaard Post havde nemlig under sin studietid været med på sidelinjen i at udvikle den samlede nordiske strategi på finansområdet.

Ifølge Henrik Jakobsen er Atea et sted, hvor man selv skal tage ansvar fremfor at vente på at få det serveret. Glenn Mindegaard Post har altid kastet sig over alle mulige og umulige opgaver med naturlig ansvarsfølelse, og det gjorde ham hurtigt til en temmelig uundværlig medarbejder med en dyb indsigt i forretningen og processerne allerede inden sin fastansættelse.

Karrierekometen

Glenn Mindegaard Post bliver kaldt karrierekometen af sine kolleger i Atea. Det er et ganske rammende navn til en mand med en driftig skabertrang, der ramte meget tidligt. Som 16-årig rev Glenn Mindegaard Post højtalerne ned fra væggen på teenageværelset og drog ud på sit første selvstændige virksomhedseventyr som DJ.

Det vækkede hans indre forretningsgen og fik ham senere til at skifte fødselsdagsfesterne i Espergærde ud med 10 vandcykler og to iskiosker på Bellevue Strand. Endnu et iværksættereventyr med ansvar for alt lige fra at stramme skruer på vandcyklerne til at drive salget i iskioskerne.

 

Lysten til også at knokle på med de kedelige opgaver, der tit er en stor del af det at drive selvstændig forretning, har bragt ham til, hvor han er i dag. Nemlig til de helt rigtige rammer, hvor han med en stålfast tro på forretningspotentialet kan udvikle løsningerne inden for it-økonomi og finansiering i Atea. Et på mange måder skræddersyet arbejde til en entreprenør med en forkærlighed for strukturer.

I de kommende år vil Glenn Mindegaard Post fortsætte med at definere begreberne it-økonomi og -rådgivning og derigennem udvikle de løsninger, Atea tilbyder sine kunder inden for effektivisering af deres it-økonomi.

 

”Glenn har en struktureret tilgang til opgaveløsningen, og det er atypisk for en salgschef men en virkelig værdifuld egenskab at have i vores branche. Han er desuden utrolig vellidt i hele organisationen og har af den grund et kæmpe netværk. Han passer på mange måder perfekt ind i Ateas kultur, og det gør ham velegnet til jobbet. 

Vi gør meget ud af at tiltrække unge mennesker i Atea Finans og derigennem skabe vores egne talenter ud fra devisen om ”ingen commitment uden involvering”. Udefra virker det måske uovervejet at tilbyde en næsten nyuddannet cand.merc.fir posten som national salgschef for Atea Finans’ danske marked, og det sikre valg havde da også været at gå med en ældre og mere erfaren kandidat. Men jeg så et klart ledelsesmæssigt talent i Glenn fra starten, og efter en grundig intern og ekstern ansættelsesproces var han stadig en klar favorit”, siger Henrik Jakobsen, Nordic Director, Atea Finans, Atea A/S.

sarah

Topkarakterer i service og ledelse

Sarah Louise Juliussen befinder sig godt i sin lederrolle og forsøger at være den type leder, hun selv ønsker at have. En leder, der giver sine medarbejdere frihed under ansvar, kommunikerer klart og tydeligt og har en løbende åben og direkte dialog omkring konkrete arbejdsopgaver og ikke mindst afdelingens overordnede strategiske mål og visioner.

 

Da Nordens største it-leverandør Atea for to år siden opkøbte netværkskonsulenthuset Axcess, var det Ateas hidtil største investering. Foran de to it-virksomheder lå nu den udfordrende opgave at sikre integrationen af knap 200 nye medarbejdere og sørge for, at sammenlægningerne af forretningsområder foregik på den bedste måde i forhold til både effektivitet og medarbejdertilfredshed.

 

Som leder af serviceafdelingen for Axcess’ og Ateas Cisco-kunder har Sarah Louise Juliussen spillet en afgørende rolle i sammenlægningen af de to virksomheder. Hun har siden opkøbet fået det store puslespil til at gå op over for kunderne, og hun har ikke mindst haft stor succes med at integrere de to afdelinger, så medarbejderne i dag faktisk er mere tilfredse med deres arbejdsopgaver end før sammenlægningen. Det vidner Sarah Louise Juliussens seneste ledelsesvurdering også om - her giver medarbejderne hendes lederevner topkarakterer på alle parametre.

 

Altid forestillet sig en lederrolle

Sarah Louise Juliussen har altid forestillet sig, at hun skulle være leder. Det har altid faldet hende naturligt at gå forrest og tage styringen. Og da Atea opkøbte Axcess, opstod muligheden for at prøve lederrollen af for alvor. Sarah Louise Juliussen havde i årene op til sammenlægningen stået i spidsen for at udvikle og definere service-området i det hastigt voksende netværkshus Axcess, hvor processer og strukturerede arbejdsgange ofte blev forsømt til fordel for den daglige sprudlende forretning.

 

Imens nye kunder strømmede til butikken, så Sarah Louise Juliussen et klart uudnyttet økonomisk potentiale i at stoppe op og sikre overblikket over de eksisterende og nytilkomne kunders kontrakter. Det har blandt andet resulteret i en klar optimering af kontrakthåndteringen i systemerne samt en kundeportal, hvor kunder kan få overblik. Helt konkret har Sarah Louise Juliussens overblik og konceptudvikling af serviceforretningen sikret bedre økonomiske resultater, fordi afdelingen nu køber smartere ind med færre omkostninger, hvilket har hævet den økonomiske tilbagebetaling fra serviceleverandøren Cisco med 110%. At det var Sarah Louise Juliussen, der skulle lede den nye sammenlagte Axcess-Atea serviceafdeling, var derfor helt oplagt.

 

Sarah Louise Juliussen befinder sig godt i sin lederrolle og forsøger at være den type leder, hun selv ønsker at have. En leder, der giver sine medarbejdere frihed under ansvar, kommunikerer klart og tydeligt og har en løbende åben og direkte dialog omkring konkrete arbejdsopgaver og ikke mindst afdelingens overordnede strategiske mål og visioner. Hun ser det dog som sin allervigtigste opgave at sikre, at medarbejdere synes om at gå på arbejde, og hun er meget bevidst om sin rolle i den forbindelse. Som leder af en afdeling på ni personer er den største udfordring at behandle medarbejderne forskelligt for at behandle dem ens og derigennem sikre, at de alle føler sig motiverede og tilfredse med arbejdsopgaverne.

 

”Sarah er en dygtig leder, fordi hun har et fantastisk menneskesyn. Hun er altid målrettet og skarp i sin kommunikation, og hendes humor og evne til at lægge den rigtige replik på det helt rigtige tidspunkt betyder, at hun har utrolig nemt ved at bryde barrierer ned og overbevise folk omkring sig om, at de skal gå med hende. Hun prioriterer at have fingrene helt nede i bolledejen også efter, hun er blevet leder, og det betyder, at hun forstår sine medarbejderes hverdag og har derfor aldrig urealistiske forventninger til opgaveløsningen. Sarah ser altid på mennesket bag, og det gør hende til en troværdig og vellidt leder”, siger Lars Rothgarn, Logistics Manager, Atea.

Tilbage til Karriere
Atea perceived better if you update your browser. Here you will find a new version of Internet Explorer