Laddar meny

Q&As i forbindelse med køb af software hos Atea

Der er ofte en del research forbundet med køb af software ift. udbyder, licensregler og lignende. Det er en proces, som vi anser som en naturlig del af arbejdet med software-ordrer for at sikre vores kunder den bedst mulige løsning og pris. Men også en relativt tidskrævende proces.

Håndteringsgebyr på software

Pr. 1. december 2017 har vi besluttet at indføre et håndteringsgebyr på kr. 375,- for fakturakøb under 5.000 kr., med mindre der foreligger en specifik aftale, hvor gebyrer er friholdt.

Håndteringsgebyret dækker således en lang række services, bl.a.:

  • Vi undersøger de bedste købsmuligheder for dig
  • Vi forhandler med distributører og/eller leverandører om de bedste priser
  • Vi rådgiver dig om de til tider komplekse licensregler og muligheder
  • Vi sikrer dig et overskueligt overblik over licensnøgler og indhold

Eftersom håndteringsgebyret kun gælder for køb under kr. 5.000,- har du selvfølgelig altid mulighed for at samle flere licensordrer i samme indkøb og derved undgå gebyr.

Har du spørgsmål til ovenstående, er du meget velkommen til at kontakte os på  license@atea.dk, ligesom du kan finde svar på de mest oplagte spørgsmål nedenfor.

Q&A - om indførelse af håndteringsgebyr på software-ordrer

#1 Hvorfor skal jeg pludselig til at betale et gebyr for mine software-ordrer hos Atea?

Der er mange fordele for dig, når du vælger at lægge dine software-ordrer hos os. Vi arbejder kun med kvalitetsbevidste samarbejdspartnere og tilbyder markedets suverænt bredeste og konstant opdaterede produktportefølje. Som Nordens største leverandør af it-infrastruktur og -løsninger har vi desuden den nødvendige position og viden, der kan sikre de absolut bedste licensaftaler for vores kunder. Og det kommer dig til gode, uanset om din ordre er lille eller stor; vores licensspecialister yder dig altid den samme gode service.

Men fordi tids- og ressourceforbruget forbundet med denne service er den samme for os, uanset størrelsen på din ordre, har vi besluttet at lægge et gebyr på mindre software-ordrer i fremtiden.

#2 Hvad får jeg så for mit gebyr?

Håndteringsgebyret dækker en lang række services forbundet med din ordre. Når du kontakter en af vores licensspecialister i forbindelse med en software-ordre, går der en proces i gang hos os. Processen består på den ene side i at undersøge de bedste købsmuligheder for dig og forhandle med distributører og/eller leverandører om de bedste priser. Derudover rådgiver vi dig om de til tider komplekse licensregler og –metoder og sikrer dig desuden et overskueligt overblik over licensnøgler og –indhold.

Men i bund og grund handler det om, at du for et mindre fast gebyr får adgang til en one-stop-shop med en fast og altid tilgængelig kontaktperson, der kender dig som kunde, og som sparer dig for en masse tid, administrationsbesvær og ikke mindst penge.

#3 Hvad er størrelsen på håndteringsgebyret?

Gebyret er fast og ligger på kr. 375,-.

#4 Lægger I et gebyr på alle mine fremtidige software-ordrer?

Nej. Vi lægger kun et gebyr på fakturakøb under kr. 5.000,-.

#5 Hvordan undgår jeg at blive pålagt et gebyr på mine software-ordrer?

Du kan undgå at betale et gebyr på dine software-ordrer ved at samle dine køb, så dine ordrer bliver større end kr. 5.000,-.

#6 Hvilke typer af software-ordrer bliver ikke pålagt et gebyr?

Hvis du handler på en rammeaftale eller anden aftale med Atea, hvor aftalegrundlaget specifikt beskriver, at der ikke pålægges yderligere omkostninger, vil gebyret ikke blive pålagt ordrer under kr. 5.000,-.

#7 Hvornår starter I med at lægge et håndteringsgebyr på mine software-ordrer?

Vi indfører håndteringsgebyret fra den 1. december 2017. Dermed vil alle fakturaer udstedt fra og med den 1. december 2017 blive pålagt gebyret, hvis købet er på under kr. 5.000,-.

 

Atea perceived better if you update your browser. Here you will find a new version of Internet Explorer