Tilbage til Rammeaftaler
offentlig sektor Rammeaftaler

SKI 02.22: It-driftskapacitet

Offentlige virksomheder har fra primo november 2018 en ny SKI 02.22-rammeaftale, som man kan anvende til indkøb af it-drift og -services. Aftalen rummer to delaftaler:

Type: Trådt i kraft

Status: Udløbsdato

Anvendelse: Forlængelse

Frivillig aftale: 2. november 2018

I drift: 1. november 2020

Alle SKI-abonnenter:

Option nr. 1 på 12 måneder

Option nr. 2 på 12 måneder

 

Aftalen gør det muligt for dig at få driftet alt fra en enkelt server, din backup og indkøb af Cloud kapacitet, til at du kan foretage outsourcing af hele myndighedens it-drift inklusiv dit slutbruger-udstyr som PC og tablet mm. Aftalen også rummer mulighed for, at du kan indkøbe Co-location/Housing, hvis du selv vil varetage driften, men ikke har de fysiske rammer til formålet.

It-driftsområdet er i en rivende udvikling, og den øgede digitalisering i den offentliggie sektor stiller større og større krav til ”time to market”, sikkerhed og skallérbarhed. Samtidig skal der tages hensyn til økonomien. Derfor understøtter aftalen både drift af eget og leverandørejet it-udstyr samt cloudbaserede og sammensatte løsninger heraf.

 

De ni områder er:

  1. Serverdrift
  2. Virtuel desktop as-a-service
  3. Backup as-a-service
  4. Server as-a-service
  5. Virtualisering as-a-service
  6. Storage as-a-service
  7. Slutbruger as-a-service
  8. Management af slutbrugerenheder
  9. Mobile Device Management

 

Der kan indgås leveringsaftaler på tre år med optioner om forlængelse i 2 x 3 år.

DELAFTALE 1

På delaftale 1. har du mulighed for at indkøbe it-ydelser fra et meget bredt sortiment, som vil dække de fleste aspekter i driften af et it-miljø. Du kan indkøbe drift af egen infrastruktur eller få dækket din behov for it-drift via ”as-a-service”-løsninger, og du kan sammensætte den ønskede driftskapacitet lige netop, så den passer til dit behov.

 

Sortiment

På delaftale 1 kan bl.a. købes:

  • Platformservices, herunder:
    • Applikationsdrift
    • Serverdrift
    • Managed public cloud
    • Virtual desktop as-a-service
    • Mail as-a-service
    • Database as-a-service
    • Backup as-a-service
  • Infrastrukturservices, herunder
    • Server as-a-service
    • Virtualisering as-a-service
    • Storage kapacitet
  • Slutbrugerenheder, herunder:
    • Slutbrugerenheder som en service
    • Managed slutbrugerenheder (leverandørens eller kundens eget udstyr)
    • Mobile device management
  • Netværkservice, herunder:
    • Transition
    • 1. Level support
    • Konsulentbistand
    • Managed LAN
    • Firewall as-a-service
    • VPN as-a-service
    • Wifi as-a-service
    • Tillægsydelser:

 

Delaftale 2

Brug af aftalen

​Når du skal købe ind på aftalen, skal du som udgangspunkt tildele direkte til leverandørerne på baggrund af den laveste pris.

Har du skærpende krav til sikkerhed, medarbejderoverdragelser, eller har behov for
et løsningsforslag med resultatansvar, skal du gå i miniudbud blandt leverandørerne.

​På delaftale 2. kan du indkøbe Co-location også kaldet Housing, når du gerne selv vil drifte din it-infrastruktur, men har behov for en moderne og sikker fysisk lokation. På denne fysiske lokation vil der være sikring mod svigt i strøm, køling og der er taget høje for at sikkerhedskravene kan imødekomme din infrastruktur.

Du kan købe plads til en enkelt server eller anden kritisk infrastruktur komponent eller til hele din serverpark og infrastruktur.

Der kan indgås leveringsaftaler på fire år med optioner om forlængelse i 2 x 12 måneder.

 

Sortiment

​På delaftale 2 kan bl.a. købes:

  • Housing
  • Tillægsydelser:
    • Transition
    • Konsulentydelser

 

Tilbage til Rammeaftaler
Atea perceived better if you update your browser. Here you will find a new version of Internet Explorer