Spring til indhold
Tag kontrol over alle dine cloud-abonnementer!​

Alle dine licenser samlet ét sted

Virksomhedens softwarelicenser er kernen i det daglige arbejde. Derfor skal du som it-ansvarlig altid have adgang til nøjagtig det antal licenser, der svarer til virksomhedens behov.

Men i en travl hverdag er det utroligt tidskrævende at anskaffe alle de nødvendige licenser fra ofte mange forskellige leverandører og med forskellige leveringstider. Netop derfor kan man være fristet til at købe lidt flere end normalt for at være på den 'sikre side'. Den strategi belaster dit budget unødigt.

 

 

Hvad er Atea Cloud Portal?

Atea Cloud Portal er til alle, der ønsker en let håndterbar platform, hvor du har adgang til alle indkøb af cloud-tjenester såvel som rapporter over forbrug og historik over faktureringer. 

Du kan nemt on-the-go købe nye cloud-løsninger eller tilføje flere licenser til allerede indkøbte løsninger. På samme måde kan du fjerne de licenser, du ikke længere har brug for – og du skal ikke have noget kreditkort op af lommen - det det hele er fakturerbart.

 

Fem klare fordele for dig som Cloud Portal-bruger​

 

Centralisering af softwareindkøb med månedlig fakturering.

 

 

Undgå 'skygge it' ved at administrere aktive cloud services centralt.

 

Èt dashboard med overblik og rapportering på cloud spend.

 

 

Indsigt til optimering af cloud-omkostninger.

 

Tilkøb og nedlukning af licenser på få minutter​.

Hvordan kommer jeg i gang?​

 

Udfyld kontaktformularen og vi vil kontakte dig hurtigst muligt for at hjælpe dig til at gøre dit licens indkøb nemmere. 

 

 

 

FAQ

 

Hvad er Cloud Portal?Cloud Portal er værktøj som giver kunderne mulighed for at abonnere på licenser månedligt eller årligt alt efter hvilken producent man køber. Ved at benytte Cloud Portalen, sparer man en masse mellemled da bestillingen foretages direkte hos producenterne. Man har derfor licenser og andre ydelser indenfor ganske få minutter og sparer derfor tid på en masse mail frem og tilbage med forskellige interessenter. ​

 

Hvordan kommer jeg i gang med Cloud Portal?​

Alt efter hvilken producent du bestiller, så skal du selvfølgelig have en konto klar. Hvis du ikke har det, så kan Atea også hjælpe dig med at få en oprettet. Dette vil en licensrådgiver typisk hjælpe dig med at vurdere inden at man får adgang.​

 

Hvem kan få adgang til Cloud Portal?​

Alle i organisationen kan få adgang til Cloud Portal via E Shop. Det er også muligt at have forskellige profiler derinde, med bestemte rettigheder som fx at man kun må overvåge forbrug. Det er også muligt at se hvem der har bestilt hvornår og det gør det derfor lettere for IT og økonomi at få dannet overblikket over forbruget.​

Vil min abonnementer i Cloud Portal blive opsagt, hvis jeg ikke betaler min regning? ​

I yderste konsekvens, ja. Men Atea er selvfølgelig interesseret i at undgå en sådan situation. Atea følger gængse procedurer omkring fakturering af de leverede ydelser, og har således ret til at opsige en aftale, hvis betaling ikke sker rettidigt. ​

   

Kan jeg forlade Cloud Portal? ​

Du kan godt forlade Cloud Portal, så du ikke bestiller noget længere derinde. Men hvad du har købt derinde afspejler producentens og Ateas betalingsbetingelser og det kan variere alt efter hvilken ydelse du køber.​