Nyhed26-06-2020

Ateas CSR-indsats belønnes med platin

Det uafhængige bureau EcoVadis belønner Ateas CSR-indsats med den højeste pris. Det betyder, at Atea nu ligger blandt de øverste 1 procent af de mere end 65.000 vurderede leverandører.

Ballerup, den 29. juni 2020– De sidste tre år har Atea modtaget den prestigefyldte guldpris for virksomhedens arbejde med social ansvarlighed, men i år belønnes Atea med den højeste pris, nemlig platin. Det er EcoVadis, et uafhængigt og globalt bureau, der vurderer leverandørers bæredygtighed, som står bag kåringen.

Med platinprisen ligger Atea nu blandt de øverste 1 procent af de mere end 65.000 vurderede leverandører.

”EcoVadis anerkendelse kommer på et vigtigt tidspunkt i Ateas historie. Vi lancerer i øjeblikket Vision 2030, som er den næste fase i vores langsigtede strategi om at opbygge en bedre og mere bæredygtig fremtid med IT. Vi er meget beærede over af få den store anerkendelse af EcoVadis. Bæredygtighed er vigtig for både vores kunder, medarbejdere, investorer og andre interessenter, og prisen bekræfter os i, at vi er på vej i den rigtige retning”, siger Steinar Sønsteby, koncernchef is Atea ASA.

EcoVadis vurderer leverandørernes CSR-performance inden for 150 købskategorier i 110 lande. Evalueringskriterierne omfatter blandt andet arbejdsforhold, menneskerettigheder, miljø, etik og bæredygtige indkøb.

ecovadis

Om Ateas CSR-indsats
  • I 2020 lancerede Atea sin nye Vision 2030-plan, som bl.a. indeholder fem innovative målsætninger inden for bæredygtighed
  • Atea offentliggør hvert år en CSR-rapport, der viser koncernens arbejde inden for virksomhedernes sociale ansvar. I år vil rapporten også indeholde koncernens nye Vision 2030-planer
  • I 2019 blev Atea tildelt “Prime”, som er højeste niveau af Oekom Research AG – et af verdens førende ratingbureauer inden for bæredygtig investering
  • I 2018 blev Atea rangeret som den førende virksomhed i it- og teknikbranchen i Sustainable Brand Index B2B, der er den største nordiske brand-undersøgelse inden for bæredygtighed
  • Atea har siden 2010 været medlem af FNs Global Compact og Responsible Business Alliance (RBA) siden 2016
  • Atea er ISO 14001-certificeret og ser det som en del af sin kerneforretning at være med til at skabe en bæredygtig fremtid. Blandt andet ved hjælp af goITloop, der er Ateas nyskabende genbrugsprogram

Maja Nordal Brenøe, Director, Communications, Atea A/S
Telefon: +45 42140246
E-mail: maja.nordal.brenoe@atea.dk

Om Atea – Vi bygger Danmark med it
Sammen med vores kunder og samarbejdspartnere bygger vi et digitalt Danmark, vi kan være stolte af. Vi leverer skræddersyede it-løsninger, der fremtidssikrer og skaber værdi for vores kunders forretning. Vi gør det, fordi vi tror på, at it er og bliver den væsentligste drivkraft bag Danmarks succes. Med vores mere end 1.400 medarbejdere har vi en stærk lokal tilstedeværelse med afdelinger fordelt over hele Danmark. Atea Danmark har den højeste internationale antibestikkelsescertificering; ISO 37001. Atea-koncernen er repræsenteret i hele Norden og Baltikum og noteret på Oslo Børs.
Om EcoVadis

EcoVadis er en anerkendt, uafhængig udbyder af bæredygtighedsratings blandt globale leverandører. Analysen tager afsæt i mere end 65.000 globale leverandører, og metoden bygger på internationale CSR-standarder, herunder the Global Reporting Initiative, UN Global Compact og ISO 26000. EcoVadis’ ratings og overvågningsredskaber har til formål at gøre det nemmere for virksomheder at forvalte risici og skabe løsninger, der forbedrer det grønne fodaftryk i globale forsyningskæder.

Læs mere om EcoVadis på https://ecovadis.com/