Nyhed21-02-2022

To Atea talenter på Berlingskes Talent 100-liste

Allan Bo Christiansen og Christian Hestehave fra Atea er i år blevet udvalgt til Berlingskes Talent-100 liste, som for 18. gang sætter fokus på de mest talentfulde unge i dansk erhvervsliv og det offentlige.

Ballerup den 21. februar 2022 – I alt var 415 dygtige og ambitiøse unge mennesker indstillet til 2022-udgaven af den traditionsrige Talent 100-liste, som i weekenden blev offentliggjort på berlingske.dk.

I år er to talenter fra Atea, Allan Bo Christiansen, Director i eCommerce og Christian Hestehave, Manager i Large Accounts East, blevet udvalgt til at være en del af listen.

For at blive optaget på Talent 100-listen skal man være under 36 år, og der lægges stor vægt på begrundelsen af talentets faglige forudsætninger og resultater, samt anbefalinger fra nærmeste chef eller en tidligere chef.

ECommerce-talent er spydspids for Ateas digitale transformation

I Allan Bo Christiansens indstilling til Berlingskes Talent 100-liste fremhæves blandt andet hans enestående evne til at lede store transformationsprojekter, og de imponerende resultater som han har opnået sammen med sit team.

Fra 2017-19 stod Allan med sit team i spidsen for et SEO-optimeringsprojekt, der vækstede Ateas omsætning i Norden med 160 millioner kroner og resulterede i en tredjeplads til FDIHs E-Handelsprisen 2020 i kategorien "Best B2B eCommerce, over 200MDKK" samt nomineringer i to kategorier til European Search Awards og en nominering til Danish Digital Awards.

”For det første stiller Allan sig aldrig tilfreds med status quo, men udfordrer konstant både sig selv og sit team til at gøre det endnu bedre. Ingen kan være i tvivl om hans dedikation til den store opgave, det er at udvikle den digitale del af Ateas forretning og sikre, at vi følger med tiden. Det enorme engagement er krydret med en skarp strategisk og kommerciel tankegang, hvor han ikke bare øjner nye vækstpotentialer, men også altid har konkrete og realistiske planer for, hvordan han vil optimere de enkelte områder, han er ansvarlig for” siger Ole Peter Mejer, SVP, Shared Service Center og Allans nærmeste chef.

I indstillingen nævnes også Allan Bo Christiansens falkeblik for uudnyttet vækstpotentiale – både i forretningen og hos medarbejderne, samt hans evne til at udfordre Ateas ledelse til at bryde med vanetænkningen og sætte skub under den digitale transformation.

Christian forløser hver enkelt medarbejders potentiale

En stærk forretningssans, et analytisk blik og evnen til at eksekvere. Det er uden tvivl tre af de stærke kvaliteter, der gør Christian Hestehave til et af vores absolut største talenter i Atea. Sådan starter Christians indstilling til Berlingskes Talent 100-liste.

”Christian har været spydspids på at udvikle en kultur, hvor alle forstår værdien af det gode samarbejde, deres individuelle bidrag til målene og ikke mindst værdien af at udvikle sig. Udvikling betyder alt for Christian, og det skinner igennem. Han kalder sit team for en talentfabrik, hvor fremtidens stjerner skabes, og hvor der er plads til at tale om karrieremål og veje for den enkelte medarbejder”, siger Christians nærmeste chef, Michael Falck, VP, Enterprise East.

Desuden nævnes det også i indstillingen, hvordan Christian Hestehave har søsat konceptet C-level-træning, som flytter sælgernes oprindelige fokus på pris og kvalitet til i langt højere grad at rette sig mod kundernes forretning, behov og de dertilhørende løsninger. Det har bidraget til at øge omsætningen og indtjeningen i afdelingen – og ikke mindst medarbejdertilfredsheden.

De 100 talenter vil blive offentliggjort på Berlingske.dk løbende fra den 19. februar og i et særtillæg i avisen den 27. maj 2022. Se hele listen her.

Maja Nordal Brenøe, Director, PR & Communication, Atea

E-mail: Maja.Nordal.Brenoe@atea.dk

Om Atea – Vi bygger Danmark med it

Sammen med vores kunder og samarbejdspartnere bygger vi et digitalt Danmark, vi kan være stolte af. Vi leverer skræddersyede it-løsninger, der fremtidssikrer og skaber værdi for vores kunders forretning. Vi gør det, fordi vi tror på, at it er og bliver den væsentligste drivkraft bag Danmarks succes. Med vores mere end 1.400 medarbejdere har vi en stærk lokal tilstedeværelse med afdelinger fordelt over hele Danmark. Atea Danmark har den højeste internationale antibestikkelsescertificering; ISO 37001. Atea-koncernen er repræsenteret i hele Norden og Baltikum og noteret på Oslo Børs. www.atea.dk