Pressemeddelelse 06-09-2021

Atea eneleverandør på kæmpe hardwareaftale til det offentlige

Atea vinder SKI-udbud og skal igen levere tablets på rammeaftale 50.43. Den betydelige rammeaftale til over 600 mio. kroner dækker over tablets, tilbehør, finansiering samt service- og konsulentydelser til både stat, regioner og kommuner.

Ballerup, den 3. september 2021 – Staten og Kommunernes Indkøbsservice (SKI) har valgt Atea som eneleverandør til rammeaftale 50.43 på tablets til alle offentlige virksomheder. Med overtagelsen er it-virksomheden nu til stede på 11 SKI-rammeaftaler med det offentlige.

Aftalen er vigtig for Atea, da den understøtter markedspositionen og den strategi, som it-virksomheden har for det offentlige marked. Her adderes den nye aftale til den i forvejen brede pallette af SKI-rammeaftaler, som gør det muligt for Atea at hjælpe sine offentlige kunder med at skabe en sammenhængende it-strategi, der understøtter den samlede digitale transformation af den offentlige sektor.

”For os handler det om at kunne rådgive vores kunder om, hvordan de får størst mulig værdi ud af at handle på rammeaftalerne, og hvordan de forskellige aftaler kan kombineres optimalt. Derfor er jeg meget tilfreds med, at vi nu kan føje 50.43-aftalen til listen,” siger Brian Borella Wulf, SVP for offentlige kunder i Atea. Han forventer travlhed i organisationen, når aftalen træder i kraft i medio september.

”Jeg har mange dygtige kolleger, som har arbejdet i døgndrift med tilbudsmaterialet de seneste måneder, så nu gør vi klar til, at aftalen træder i kraft i medio september. Den udløb i starten af maj i år, så det har skabt et stort vakuum i markedet, fordi man ikke har kunnet købe ind på aftalen de sidste fire måneder.”

Investering i SKI-kompetencecenter

Atea har etableret eget SKI-kompetencecenter, hvor syv contract managers dagligt rådgiver kunderne og kolleger omkring regler for samt brug af rammeaftalerne, og hvordan komplekse løsninger bindes effektivt sammen på tværs af aftaler.

”Som stor offentlig virksomhed kan det være svært at overskue indhold og muligheder i de mange forskellige rammeaftaler, der findes bare inden for it, så kompetencecenteret har været en vigtig investering for os. Vi kan se, at det har en kæmpe værdi for vores kunder, og det er noget, der adskiller os fra vores konkurrenter”, siger Brian Borella Wulf, og fortsætter:

”Vi ser et stort behov for rådgivning omkring brug af rammeaftalerne blandt vores offentlige kunder, så i efteråret afholder vi en række webinarer, hvor man som it-ansvarlig i det offentlige kan blive klædt på til at handle på rammeaftalerne”.

For SKI har målet været at sikre en aftale, som kan dække den offentlige sektors primære behov for indkøb af tablets samt tilhørende ydelser til konkurrencedygtige priser. Rammeaftalen, der er overtaget efter en anden leverandør, som har siddet med aftalen siden 2015, gælder for to år med mulighed for forlængelse to gange i yderligere ét år.

Maja Nordal Brenøe, Director, PR & Communication, Atea

E-mail: maja.nordal.brenoe@atea.dk

Om Atea – Vi bygger Danmark med it

Sammen med vores kunder og samarbejdspartnere bygger vi et digitalt Danmark, vi kan være stolte af. Vi leverer skræddersyede it-løsninger, der fremtidssikrer og skaber værdi for vores kunders forretning. Vi gør det, fordi vi tror på, at it er og bliver den væsentligste drivkraft bag Danmarks succes. Med vores mere end 1.400 medarbejdere har vi en stærk lokal tilstedeværelse med afdelinger fordelt over hele Danmark. Atea Danmark har den højeste internationale antibestikkelsescertificering; ISO 37001. Atea-koncernen er repræsenteret i hele Norden og Baltikum og noteret på Oslo Børs.

It-løsninger til den offentlige sektor