Spring til indhold
Drift af cloud, datacenter, netværk, applikation, co-location, slutbrugerservices og sikkerhedsservices. It-driftsområdet er i en rivende udvikling, og den øgede digitalisering i den offentliggie sektor stiller større og større krav til ”time to market”, sikkerhed og skallérbarhed. Samtidig skal der Tages hensyn til økonomien. Derfor understøtter aftalen både drift af eget og leverandørejet it-udstyr samt cloudbaserede og sammensatte løsninger heraf.

Client operation

Få mere at vide om den hybride arbejdsplads

Lifecycle-management

Få komplette løsninger - spar tid og ressourcer

Cloud

Få mere at vide om vores specialiserede cloud-løsninger

Netværk

Få hjælp til WAN, LAN, fiber, wi-fi og meget mere.

Managed network og NaaS

Få en fleksibel løsning til netværkstjenester

Servicedesk

Få mere at vide om it-support med ekspertise og erfaring mm.

Sikkerhed

Atea Security Support - et dedikeret team af konsulenter

Backup

Sikrer din data med back-up løsninger

Client Operation – den hybride arbejdsplads

Moderne virksomheders it-systemer skal være adaptive og skalerbare med software- og hardwareløsninger, der sikrer sammenhæng mellem mobilitet, produktivitet og sikkerhed. Alt sammen uden at gå på kompromis med den gode brugeroplevelse.

Med Danmarks bredeste kompetencer inden for komplette it-økosystemer skaber Atea digitale arbejdspladser, der sikrer, at medarbejderne kan arbejde overalt - fra kontoret, på farten eller remote.

 

Betal pr. klik/bruger eller efter specifikke kombinationer af services som fx:

  1. Hardware
  2. Drift
  3. Lager
  4. Distribution
  5. Bring your own device
  6. Klargøring
  7. Applikationspakketering
  8. Mobile device management

Life Cycle Management – end-to-end løsninger

Life Cycle Management – end-to-end løsninger

Hos Atea kender vi it-udfordringerne hos offentlige virksomheder. Den tid it-afdelingen bruger på drift af computere, bliver 1:1 taget fra virksomhedens produktudvikling, som er langt det vigtigste konkurrenceparameter.

Lad Atea være ansvarlig i hele livscyklussen for dit slutbrugerudstyr.

 

Med koncepterne Atea Laptop og Atea Smartphone eller vores fleksible møderumsløsninger kan du frigøre it-afdelingen for den tidskrævende håndtering af arbejdsredskaber – herunder:

  • Bestilling og levering
  • klargøring af software
  • Drift og support
  • Antivirus-pakker
  • Løbende servicering og backup

Cloud

Ikke to virksomheder er ens, og derfor kan du have brug for en anden cloud-løsning end andre virksomheder. Hos Atea er vi specialister i cloud, og derfor kan vi som din cloud-partner hjælpe dig med at finde frem til lige netop dit behov.

Vi hjælper med:

  • On-prem løsninger
  • Hybride løsninger
  • Danske Cloud service på Ateas Danske Cloud platform
  • Public Cloud

 

Måske har du brug for meget cloud storage, måske har du brug for mindre lagerplads i skyen. Det handler helt og holdent om dine behov for datalagring i hverdagen.

Med professionelle, kvalitetsbevidste og kompetente medarbejdere bistår vi vores kunder med værdiskabende it-løsninger, herunder, men ikke begrænset til IoT, AI, smart-building as a service etc. Herudover er Atea førende indenfor it-genbrug i Europa.

 

Netværk

Vi varetager drift og service på alle typer tekniske installationer, der indgår i din virksomhed - uanset om det drejer sig om elinstallationer, datainstallationer eller adgangskontrol.

Derudover hjælper vi også med:

  • Datacenter design
  • El- og energioptimering
  • Fiber
  • Kabling
  • Visuals med tilhørende beredskab og support 24/7/365

Bygningsrenovering og opbygning af en ny infrastruktur kræver tid og planlægning. Alt dette tager Atea sig af. Samtidig håndterer Atea eventuelle usikkerheder og risici, så I kan fokusere på jeres dagligdag og forretning uden bekymringer.

Atea udarbejder en klar og effektiv vedligeholdelsesplan sammen med jer, som sikrer både en sund og fornuftig økonomisk drift af ejendommen. En teknisk facility-aftale understøttes med vores service app.

 

Managed network og NaaS

Atea leverer både Managed Network og Network as a Service (NaaS). NaaS er stort set det samme som Managed Network, den eneste forskel er, at Managed Network servicen leveres til kundeejet netværkshardware, mens Network as a Service er en abonnements-/forbrugsbaseret servicemodel, hvor Atea leverer netværksudstyr som en forbrugsbaseret service bundtet sammen med Managed Network Service.

Managed Network opereres af Ateas NOC (Network Operation Center), der drifter løsninger 24/7/365 via aftalte målepunkter og ønsker SLA etc. Atea benytter state of art måleværktøjer, der kan benyttes til alle typer netværksudstyr. Behov for skift af udstyr eller reparation (onsite) kan sagtens tilkøbes hos Atea. Firewall drift, VPN, WAN-linjer, linjer til Public cloud mv. indgår i leverancerne, såfremt kunden ønsker denne hjælp.

Med on-demand sourcing af netværkstjenester kan din organisation være mere omkostningsbevidst og kun betale for de netværkstjenester, I har brug for, og have større fleksibilitet i klargøringen uden at skulle omstrukturere netværk eller genforhandle kontrakter fra bunden. Udbydere af markedsanalyseservices, som Gartner, Forrester og IDC er enige om, at markedet for administrerede netværksservices går mere i retning af NaaS-løsninger.

Levering af netværkshardware, software og licenser er en finansiel ydelse, som Atea leverer i forbindelse med Managed Network Service. På denne måde får du:

 

  1. Én serviceaftale, der giver adgang til HW, SW og service i en aftalt kontraktperiode.
  2. »Brugerrettighed« til HW, SW (ikke ejer af udstyret).
  3. Direkte kontrakt med Atea – ingen lejeaftale med bank.
  4. En kombineret faktura for både Service og HW/SW (udstedt af Atea).
  5. Sikkerhed i tilfælde af servicefejl.

 

Atea Service Desk leverer en værdi, der er uden sidestykke i sin evne til at understøtte vores kunders drift og drive deres forretning til succes. Vores service leverer en omfattende løsning til vores kunders it-supportbehov, bl.a.:

  • Øget tilgængelighed
  • Forbedret kundetilfredshed
  • Omkostningsbesparelser
  • Ekspertise og erfaring

Servicedesk

Service Desk er økosystemet for vores kunders it, 24/7/365. Uanset om du køber Service Desk alene, eller om vi er en del af en større it-løsning, er det os, der løser vores dine problemer. Hvert år kontakter mere end 1000 kunder og 1.000.000 slutbrugere på 10 forskellige sprog Service Desk med deres udfordringer. Vores fokus er altid at sikre, at vores kunder kan fokusere på deres kerneforretning og lade os tage hånd om deres it-problemer.

Atea har stor succes med automatisering og med at stille brugervenlige værktøjer til rådighed for slutbrugere.

Atea Service Desk kan indkøbes ud fra 3 hovedkategorier og tilpasses den enkelte virksomheds ønsker lige fra ”catch – dispatch” til fuld end-to-end Service Desk services med håndtering af 3. parts leverandører og ITSM-integration mv.

Sikkerhed

Atea Security Support er et dedikeret team af højt certificerede konsulenter, der brænder for at være din sikkerhedslivline i hverdagens kamp mod de cyberkriminelle. Vi leverer løsninger omkring SIEM, SOC, IRT og EDR/XDR og er selvfølgelig ISO 27001 certificeret med tilhørende ISMS-ledelsessystem, der sikrer, at vi kontrollerer relevante målepunkter.

Atea er specialister i både CIS18- og NIS2 efterlevelse. Drifts- og supportydelser er fleksible og kan tilpasse det enkelte behov - naturligvis med mulighed for support 24/7/365. Vi leverer skræddersyede løsninger og services på flere områder inden for it-sikkerhed, informationssikkerhed og compliance-krav.