Pressemeddelelse 30-01-2014

Atea vinder omfattende nordisk aftale med Tryg om it-drift

Atea skal de næste fire år varetage it-service og driftsopgaver i Danmark, Sverige og Norge for Nordens næststørste forsikringsselskab, Tryg. Aftalen, der løber over 4 år, cementerer Atea som førende aktør på markedet for it-drift.

Ballerup, den 30. januar 2014 – Atea har netop indgået en omfattende driftsaftale med forsikringsselskabet Tryg, der betyder, at Atea i de kommende fire år skal håndtere it-service for koncernens medarbejdere. Aftalen inkluderer blandt andet PC/klientydelser, servicedesk og printydelser. Samlet vil flere end 3.700 medarbejdere i Tryg blive serviceret, når den nye aftale træder i kraft den 10. juni 2014.

Den fireårige aftale, med mulighed for forlængelse på yderligere to år, betyder, at Atea overtager ansvaret for en betragtelig del af Trygs interne it-drift og hjælper koncernen med at gøre it-service langt mere lokal end tidligere. Atea besidder netop - med den lokale forankring i Norden - de nødvendige kompetencer, der kræves for at skabe en ensartet standard på tværs af de tre lande.

Effektivitet og sikkerhed i centrum

Kontrakten betyder desuden, at Atea skal levere en ny og banebrydende integreret printløsning på alle Trygs lokationer i Norden. Printløsningen indebærer mulighed for betragteligt reduceret papirforbrug, smidigere forretningsgange og større sikkerhed i forhold til konfidentielle papirer.

”Vi ser frem til samarbejdet med Tryg i Norden og er naturligvis stolte af, at vi kan hjælpe med at løfte så stor en opgave på tværs af de nordiske lande. Aftalen med Tryg understreger samtidig tydeligt den tendens, vi ser i markedet mod en langt større selektiv udlicitering af driftsopgaver, der sikrer en mere effektiv og fleksibel it-drift,” siger Jan Elbæk, direktør i Atea A/S.

Direktør Jan Elbæk
Mobil:  +45 30 78 00 55