”Atea havde meget professionelt arrangeret en inspirationsdag, hvor vi fik indsigt i deres portefølje af storskala sundheds- og velfærdsløsninger og direkte adgang til eksperterne hos deres samarbejdspartnere. Inspirationsdagen gav os stort værdi da alting blev serveret på et fad.”
Flere forskellige løsninger på markedet adresserer forskellige behov hos borgerne, men ingen tilbyder bredden af løsninger som Atea. Vi sikrer, at I kan matche borgernes behov med en eller flere løsninger. Dermed får I mulighed for, nemt, at afprøve forskellige komplimenterende løsninger til samme borger. Anvender I fx behovstrappen inden for medicinadministration, gør det jer i stand til at tilpasse løsningerne over tid i takt med, at borgeren bliver ældre og udvikler nye behov.
Når borgerne bliver ældre, bliver deres behov ofte mere komplekse. Det stiller høje krav til den faglige indsats. Samtidig ønsker langt de fleste borgere at blive længst muligt i eget hjem.
Med skærmbesøg, kan medarbejdere understøtte borgerne til at bevare deres færdigheder længere og dermed opleve en øget livskvalitet og egen mestring. Læg dertil, at hverken borgere eller medarbejdere med skærmbesøg skal bruge ressourcer på transport - til gavn for mennesker og miljø.
Flere og flere borgere modtager i dag pleje i eget hjem. Korrekt medicinhåndtering i hjemmeplejen er derfor en tidskrævende kerneopgave.
Det er vigtigt at sørge for, at den enkelte plejekrævende borger i høj grad overholder medicineringen, da dosis påvirker borgerens helbred og livskvalitet markant.
Med digital medicinhåndtering udføres medicineringen på en effektiv og sikker måde, samtidig med at vi reducerer medicinspild.
Bedre funktionsevne hos borger. Opnå flere træninger med SOSU- medarbejder sammenlignet med fysioterapeut for hurtigere progression, som fx kan være med til at hindre faldulykker.
Øge borgernes funktionsniveau og over tid få flere borgere gjort mindre afhængige af SOSU-medarbejdere, ved at blive mere selvhjulpne.
Mulighederne og perspektiverne inden for AI er store. Potentialet kan eksempelvis illustreres ved at tage udgangspunkt i medarbejdernes observationsbeskrivelser af borgerne, som indberettes ved hjælp af fritekst-felter. Her kan AI anvendes til at få øje på ord eller vendinger, der kræver særlig opmærksomhed og tidlig indsats fra en medarbejder. Det styrker den proaktive service over for borgerne og understøtter at borgeren kan opretholde sin livskvalitet. Sundheds-AI kan samtidig identificere unødvendige nødkald og tryghedsbesøg.
Digital tilsyn er en velfærdsteknologi, der skaber tryghed i form af en sensor, som afgiver en alarm, hvis borgeren har brug for hjælp. Moderne teknologi giver personalet hurtig besked, hvis borgeren kommer i en farefuld situation - fx ved faldulykker - og ikke selv kan tilkalde hjælp. Med digital tilsyn kan personalet også foretage tilsyn og sikre, at alt er i orden — uden at forstyrre eller vække den enkelte. Personalet undgår dermed unødvendige rutinetjek, hvilket giver et markant løft i livskvalitet - specielt om natten, når borgeren gerne vil sove trygt.
Effektiv implementering på tværs af platforme og forvaltninger er én af forudsætningerne for gode patientoplevelser.
Hos Atea er vi stolte af at være leverandør til et bredt udvalg af SKI-aftaler. Det betyder, at sundhedssektoren - sammen med os - kan skabe en sammenhængende it-strategi med effektive løsninger, uanset hvilke rammeaftaler din sundhedsenhed benytter sig af.
Peder har en baggrund inden for sundheds- og plejeydelser i hjemmet, og erfaring med at skalere operationer fra proof of concept og adoption af digitale løsninger til digital transformation af organisationer og ledelse til en effektiv sammenhængende enhed i virksomhedskvalitet. Som Director af Business Development i sundhedssektoren i Atea, brænder Peder for implementering af sundhedsteknologiske løsninger i hjemmet, der kan give borgere en øget livskvalitet og tryghed.