Spring til indhold

Customer Experience – få mere værdi af din it-investering

Har du investeret i en it-løsning fra Cisco? Vores CX-tilgang hjælper dig med at udnytte det fulde potentiale.

Flere og flere løsninger er drevet af software, hvilket giver langt hurtigere udvikling og mange flere muligheder. For at realisere værdien af din it-investering, skal der derfor være en klar plan og fokus på den forretningsmæssige side af investeringen. Ateas CX-tilgang er unik og baseret på mange års erfaring fra et altid skiftende it-landskab. Derfor har vi konstant fokus på at udvikle relevante ydelser og løsninger, der sikrer fuld værdi i hele løsningens levetid.  

Atea er blandt de meget få partnere i verden, som er certificeret Advanced CX Partner hos Cisco. Vi kan derfor tilbyde implementering, service og samarbejde baseret på et CX-framework, udviklet af Cisco i samarbejde med udvalgte partnere globalt.  

Vores Customer Experience afdeling er placeret centralt i Atea. Derfor kan vi støtte alle øvrige divisioner i Atea og herved sikre, at vores CX-mindset er tydeligt i alle faser af samarbejdet.  

Vores CX-afdeling består af specialister inden for forandringsledelse og projektledelse - vigtige kompetencer, der øger din værdirealisering af allerede indkøbte Cisco-løsninger 

 

Livscyklus

 

Nedenstående model er udviklet af Cisco og 100% integreret som Ateas leverancemodel. Den sikrer vores Cisco-kunder, at vi har fokus på KPI’er, fremdrift og værdiskabelse.  

 

Ateas CX-leverancemodel skaber værdi i alle faser

 

 

Livscyklus starter typisk i den blå fase, hvor krav defineres, muligheder undersøges og løsninger vælges.

Når der er enighed om løsningen, vil CX-arbejdet starte med at bygge succesplanen, der følger løsningen i dens fulde livstid. Succesplanen bygges inden den tekniske implementering og tager udgangspunkt i forretningsmæssige målepunkter.

Vores customer success management (CSM) team har det overordnede ansvar for at samle de bedste kompetencer til opgaven.

 

 

 

Succesplanen sikrer, at alle informationer og projektmål overleveres fra blå til orange fase, som er den længste fase. Her begyndes ofte med en eller flere workshops for at sikre, at forretningsmålene forankrer sig i den tekniske løsning.

Der afholdes kvartårlige workshops og QSR, der sikrer fremdrift og målopfyldelse. Desuden vil der være adgang til både webinarer og tekniske workshops. Løsningen udvides, udvikles og adopteres i organisationen og integreres med andre teknologier i denne fase.

Kunden har en dedikeret CSM med samlet ansvar for fremdrift og målopfyldelse.

 

 

Grøn fase handler om at få et samlet overblik over løsningen samt indblik i mulighederne for udvikling og udvidelse af denne.

Her bliver CSM-teamet suppleret af vores Renewals-team, der sikrer, at ny hard- og software gentegnes korrekt og efter behov.

Eventuelle nye behov videregives til salg for at sikre de bedste løsninger.

Når disse aktiviteter er gennemført, vil nye løsninger blive implementeret i succesplanen, hvorefter en ny livscyklus kan påbegyndes.

It-verdenen er i gang med en transformation – er din virksomhed klar?

Dedikeret fokus på teknisk- og forretningsmæssig succes!

 

 

Du vil som CX-kunde hos Atea få tilknyttet en dedikeret CX Customer Success Manager. Med udgangspunkt i din virksomhed og løsning vil CX Customer Success Manageren udarbejde en drejebog for det kommende projekt med klare KPI’er og succeskriterier. Der vil løbende være opfølgning på planen – både via data, best practice og hyppige møder med relevante stakeholders.  

Med udgangspunkt i CX-tankegangen vil du være sikret de bedste forudsætninger for, at dit Cisco- projekt bliver en succes - ikke kun set fra et teknisk perspektiv, men ikke mindst fra et forretningsmæssigt. 

Samarbejde med Holstebro kommune

 

Cisco har også valgt at promovere Holstebro kommunes historie på deres hjemmeside – læs mere her

Fokusområder i samarbejdet

 

Stakeholder Management 

Sikre at alle involverede parter er opmærksomme på roller og ansvar.  

 

Adoption plan 

Målrettede indsatser afstemt til den konkrete situation, eksempelvis webinar eller workshops.

 

 

Fastsættelse af KPI’er

Klare og målbare KPI’er og konstant fokus på eksekvering på disse.

 

Quarterly Success Review møder

Opfølgning på opstillede målepunkter via en fast møderække med fokus på udvikling.

 

Business Outcome 

Overordnede forventninger og ønsker til den realiserede værdi.  

 

Barriere Management

Plan for at adressere evt. forhindringer og risici ved projektet

 

Advanced Customer Experience Specialized Partner 2020

 

Customer Experience Partner of the Year

Har du spørgsmål? Tag en snak med en af vores eksperter