Pressemeddelelse 30-04-2019

Hårdt arbejde og tålmodighed

Atea Danmark har præsenteret et kvartalsregnskab med en omsætning i første kvartal af 2019 på 1.433 mio. kr.
Atea Facade 2018

Ballerup, den 30. april 2019 – Trods et negativt resultat samlet set er der grund til optimisme oven på årets første kvartal.

Atea Danmark kommer ud af første kvartal 2019 med en omsætning på 1.433 mio. kr. På bundlinjen udgør resultatet et minus på 19,9 mio. kr. (EBIT), hvilket ikke er tilfredsstillende.

Set i en større sammenhæng peger pilen dog i den rigtige retning efter nogle udfordrende år for Atea i Danmark. Resultatet er en tilbagegang i forhold til første kvartal af 2018, men forskellen år-over-år er mindre i dette kvartal end i de foregående kvartaler, hvilket ses som et udtryk for, at kursen er vendt.

”Det er aldrig tilfredsstillede at levere et negativt resultat. Men resultatet er grundlæggende som forventet. Vi har været gennem en lang og udfordrende periode, og vi har valgt ikke at skære helt ind til benet, men gjort det modsatte, nemlig investeret i organisationen og vores produkter. Vi har den rette organisation, følger den planlagte kurve og begynder at se resultaterne komme, men det kræver helt naturligt fortsat hårdt arbejde og tålmodighed at tilbageerobre den fulde tillid i markedet,” siger Morten Felding, administrerende direktør i Atea Danmark.

Atea-koncernen går frem

Den samlede Atea-koncern, Nordens største leverandør af it-infrastruktur med 7.400 medarbejdere i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Litauen, Letland og Estland, præsenterer en omsætning i første kvartal 2019 på NOK 9,1 milliarder og et resultat på NOK 116 millioner (EBIT).

Læs mere om resultaterne for både Danmark og Atea-koncernen her.