Pressemeddelelse 07-02-2019

På vej tilbage efter udfordrende år

Atea Danmark præsenterer et kvartals- og årsregnskab med en omsætning i fjerde kvartal af 2018 på 1.852 mio. kr. og 6.232 mio. kr. for hele året. Et plus på bundlinjen i fjerde kvartal giver tro på vækst i det nye år efter et vanskeligt 2018.
Atea Facade 2018

Efter tre økonomisk udfordrende kvartaler er der lyspunkter i regnskabet for fjerde kvartal af 2018 og et plus på bundlinjen, hvilket giver forhåbninger om et bedre 2019. Atea Danmark afslutter 2018 med en omsætning på 1.852 mio. kr. i fjerde kvartal, mens omsætningen for hele året er 6.232 mio. kr.

På bundlinjen leverer Atea et plus på 8,2 mio. kr. (EBIT). Blandt andet går området software frem med 23,9 procent i forhold til fjerde kvartal 2017, hvilket primært skyldes vundne offentlige aftaler.

”Der er grund til optimisme, for pilen ser ud til at være vendt efter tre kvartaler med et negativt resultat. 2018 har været et vanskeligt år i Danmark med afslutningen på den langvarige retssag, en periode med karantæne fra det offentlige indtil vores omfattende oprydningsarbejde blev godkendt, samt en større organisationsændring for at sikre et øget kundefokus,” siger Morten Felding, administrerende direktør i Atea Danmark.

Han er overbevist om, at 2019 bliver et bedre år for Atea i Danmark.

”Vi har en bred palette af produkter og services og kan binde det hele sammen for vores kunder i sikre og sammenhængende løsninger og på den måde understøtte udviklingen af deres forretning. Nu skal vi fortsætte den positive tendens og leve op til den tillid, vores kunder og samarbejdspartnere har vist os. Jeg tror på, at 2019 bliver et vendepunkt for Atea i Danmark,” siger Morten Felding, administrerende direktør i Atea Danmark.

Atea er de seneste måneder blevet valgt som leverandør på en række SKI-aftaler.

Vækst i Atea-koncernen

Den samlede Atea-koncern, Nordens største leverandør af it-infrastruktur med 7.400 medarbejdere i 87 byer i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Litauen, Letland og Estland, præsenterer en rekordhøj omsætning i fjerde kvartal 2018 på NOK 10,2 milliarder og et resultat på NOK 309 millioner (EBIT).

Læs mere om resultaterne for både Danmark og Atea-koncernen her.