Nyhed06-09-2017

Atea satser stort på de små og mellemstore virksomheder

I en ny satsning går Atea efter langt flere kunder blandt virksomheder med op til 500 medarbejdere. Ved at gå til markedet med samlede koncepter kan it-leverandøren levere højeste kvalitet til attraktive priser – og ambitionerne er store.

Ballerup, den 5. september 2017 – Mindre danske virksomheder får nu deres helt eget Atea, som kan levere samlede it-løsninger af høj kvalitet og til gode priser. Det nye Commercial-segment er netop gået i luften, og ambitionerne er store: Inden for tre år skal Ateas markedsandel blandt virksomheder med op til 500 medarbejdere fordobles til mindst 20 procent.

”Vi har rigtig mange store kunder. Men der er et kæmpe uforløst potentiale for Atea på markedet for mindre og mellemstore virksomheder. Vi har allerede aftaler med de største udbydere af hardware, software og andre services og har samtidig den bredeste viden inhouse. Det betyder, at vi kan levere samlede it-koncepter til de mindre erhvervsdrivende i en meget høj kvalitet og til en meget attraktiv pris,” siger Poul Bærentsen, der er Senior Vice President, Sales i Atea.

Én indgang til al it

Med etableringen af Commercial vil Atea udfordre de mange lokale it-leverandører over hele landet. Det skal ske ved at tilbyde samlede, velafprøvede koncept-løsninger med alt fra pc’er, tablets, telefoner og printere til netværk, servere og software. Dermed behøver mindre og mellemstore virksomheder kun at gå ét sted hen for at få dækket alle deres it-behov.

”Set med it-briller ligner virksomheder med op til 500 medarbejdere ofte hinanden. De har brug for velfungerende it-systemer og et sted at ringe og få god service, når noget alligevel driller. Samtidig skal løsningerne være stabile og uden overraskelser. Vores nye koncepter er tilpasset netop den virkelighed og gør det simpelt for virksomheder, som derfor kan fokusere på at udvikle forretningen og skabe vækst,” siger Poul Bærentsen.

Det er Ateas volumen og omfattende erfaring, der gør, at man kan tilbyde virkelig gode, velafprøvede og fremtidssikrede produkter til de bedste priser. De samlede koncepter tilbydes til faste månedlige ydelser og kan nemt skaleres op eller ned, lige som der kan tilkøbes ekstra services.

Cisco: Stort potentiale

En af de Atea-partnere, der kommer til at levere produkter til det nye segment, er Cisco. Verdens største leverandør af netværksløsninger har ambitioner om at få langt flere danske virksomheder med op til 500 medarbejdere i kundekartoteket.

”Commercial er en rigtig interessant måde at gå til markedet på, og vi ser et stort potentiale i sammen med Atea at tilbyde netværksløsninger, der er tilpasset netop de mindre og mellemstore virksomheder, som i stigende grad er et fokusområde for Cisco,” siger Poul Piester, Channel & Datacenter chef, Cisco Danmark.

Lars Siewertsen kommer til at stå i spidsen for Atea Commercial, som vil kunne trække på op mod 150 dedikerede Atea-eksperter over hele landet. Læs mere på Atea.dk/commercial

Lars Siewertsen, Market Director, Commercial

Mobil: +45 3078 0656