Nyhed02-06-2022

Ateas CSR-indsats belønnes igen med platin

For tredje år i træk har Atea ASA opnået den højeste placering for sit arbejde med bæredygtighed af EcoVadis: en platin-placering blandt top 1% af mere end 90.000 evaluerede virksomheder.

EcoVadis vurderer globale leverandørers CSR-performance inden for blandt andet arbejdsforhold, menneskerettigheder, miljø, etik og bæredygtige indkøb.

”Bæredygtighed er kernen i vores virksomheds mission; at bygge fremtiden med it. Vi er beærede over EcoVadis’ anerkendelse af vores indsats for at skabe og fremme meningsfuld, positiv og varig forandring. Platin-placeringen bekræfter endnu en gang, at vi er på rette vej: at give vores kunder, vores medarbejdere og vores leverandører mulighed for at beskytte miljøet gennem smartere brug af it” siger Andreas Schjølin, der er ansvarlig for bæredygtighed i Atea Danmark.

Ateas anerkendelser på CSR indsatser

Atea har vundet mange priser for sit bæredygtighedsarbejde i løbet af de seneste år:

•   I januar 2022 blev Atea udnævnt til den mest bæredygtige it-servicevirksomhed på Corporate Knights’ "Global 100"-rangering, med en samlet placering som nr. 51 blandt alle brancher
  • I marts 2022 blev Atea udnævnt Canalys Environmental Partner lead ·       I 2021 rangerede Financial Times og datakraftværket Statista Atea blandt en udvalgt gruppe af europæiske virksomheder, der har gjort de største fremskridt med at begrænse udledningen af drivhusgasser
  • I 2020 og 2021 blev Atea tildelt den højeste vurdering (top 1% af 85.000 organisationer globalt) i miljømæssig og social præstation af EcoVadis: en højt respekteret evaluator af leverandørers bæredygtighed.
  • I 2020 og 2021 modtog Atea en A-rating for ESG-rapportering på Oslo Børs (Governance Group).

Atea offentliggjorde sin seneste årlige Corporate Responsibility and Sustainability Report i begyndelsen af ​​2022.

For mere information, kontakt:
Maja Nordal Brenøe,
Director, Communications, Atea A/S