Pressemeddelelse 08-11-2017

Microsoft og Cisco hædrer Atea med store priser

I disse kolde efterårsmåneder kan Atea varme sig på anerkendelse fra it-leverandørens strategiske partnere. Atea har netop vundet en fornem Microsoft-pris og modtog desuden fire ud af ni priser til årets Cisco Partner Summit i Dallas.

Hvert år afholder Cisco Partner Summit, hvor der uddeles priser til virksomhedens bedste strategiske partnere. I år blev konferencen holdt i Dallas, hvor Atea overlegent løb med fire ud af ni danske priser og dermed fire nye titler som: ’Årets Collaboration Partner’, ’Årets Sikkerhedspartner’, ’Årets Datacenter Partner’ og ’Årets Partner inden for Public’.

”Vi sætter stor pris på vores samarbejde med Atea, og det vil vi gerne anerkende. Atea er en god partner og en dygtig strategisk spiller på markedet. Vores samarbejde er ikke bare med til at øge væksten, men også forbedre vores indsatser inden for blandt andet sikkerhed, det offentlige og datacentre,” siger Poul Piester, salgsdirektør i Cisco.

Udover de mange priser fra Cisco er det også netop blevet offentliggjort, at Atea igen i år kan kalde sig årets Microsoft Device Partner. Prisen er et resultat af Ateas målrettede indsats med Microsofts Surface-produkter.

”Atea er årets danske Devices Partner 2017. Juryen har lagt vægt på, at partneren meget aktivt bidrager til at flytte virksomheder i Danmark op på en moderne platform med tidssvarende og innovative devices. De har især det seneste år gjort et rigtig godt stykke arbejde i forhold til at integrere Surface-produkter i kommuner og på skoler,” siger Marianne Dahl Steensen, administrerende direktør i Microsoft Danmark.

For Atea er de strategiske partnerskaber altafgørende for it-leverandørens forsatte fokus på at være den stærkeste leverandør af it-infrastruktur til virksomheder i Danmark og Norden. Det er derfor også med stolthed, at Atea modtager de mange priser.

”Vi er ekstremt stolte over, at vi har modtaget fire ud af ni priser på Ciscos årlige Partner Summit samt endnu engang at blive udnævnt til Microsoft Device Partner. Vores strategiske partnere er en afgørende del af vores forretning, og vi iværksætter mange tiltag for at være den bedste partner på markedet. Vi sætter derfor stor pris på den enorme anerkendelse og opbakning,” siger Morten Felding, adm. direktør i Atea.

Maja Nordal Brenøe

Telefon: +45 42140246