Pressemeddelelse 07-02-2018

Kvartalsregnskab for 4. kvartal og årsregnskab 2017 - Ny struktur gør Atea klar til 2018

Atea Danmark præsenterer et kvartals- og årsregnskab med en omsætning i fjerde kvartal 2017 på 1.938 mio. kr. og på 6.712 mio. kr. for hele året. Resultatet er som forventet og et led i en langsigtet strategi, der skal øge væksten i 2018.

Ballerup, den 7. februar 2018 – Atea afslutter 2017 med en kvartalsomsætning for Atea Danmark på 1.938 mio. kr. i fjerde kvartal, mens omsætningen for hele året er 6.712 mio. kr. Omsætningen er stort set på niveau med 2016, mens indtjeningen er en smule lavere.

”Resultaterne for 2017 er som forventet og et led i en langsigtet strategi om at styrke organisationen. Vi har blandt andet, som tidligere annonceret, haft fokus på at reducere omkostninger og omstrukturere organisationen, så vi bliver endnu bedre rustet til at rådgive vores kunder på deres digitale rejse,” siger Morten Felding, administrerende direktør i Atea og forsætter:

”Vi ser derfor frem til 2018, hvor vi forventer at høste resultaterne af vores målrettede arbejde og nå en vækst på niveau med de øvrige Atea-lande,” siger Morten Felding, Atea.

Atea kvartals- og årsregnskab, 2018

[Klik for stort billede]

Atea-koncernen går stærkt frem

Den samlede Atea-koncern, Nordens største leverandør af it-infrastruktur med 6.900 medarbejdere i 87 byer i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Litauen, Letland og Estland, præsenterer en omsætning for 2017 på NOK 32.438 mio. kr. Det er en vækst på 4 procent fra NOK 31.188 millioner i 2016.

EBIT ender på NOK 799 millioner, en stigning på 17,9 procent sammenlignet med året før.

Find en præsentation af koncernens resultater og pressekonferencen via webcast her

Administrerende direktør Morten Felding, Atea A/S

E-mail: morten.felding@atea.dk