Pressemeddelelse 26-04-2018

Trimmet Atea er klar til vækst

Atea Danmark gør status på første kvartal af 2018 og præsenterer kvartalsregnskab med en omsætning på DKK 1.555 millioner.
Atea Facade 2018

Ballerup, den 26. april 2018 – Atea afslutter første kvartal af 2018 med en kvartalsomsætning for Atea Danmark på 1.555 millioner kroner. Omsætningen er faldet med 6,6 % sammenlignet med samme kvartal sidste år.

Resultatet for første kvartal af 2018 er et udtryk for, at Atea endnu ikke har set den fulde effekt af den store kundeorienterede organisationsændring, som blev iværksat ved årsskiftet.

”Vi er lykkedes med at reducere vores omkostninger, men vi har endnu ikke set den fulde effekt af vores langsigtede strategi på top- og bundlinje. En strategi, som tydeligt har vist sin værdi i vores øvrige Atea-lande, og som klart ses i koncernens stærke samlede resultat,” siger administrerende direktør i Atea A/S, Morten Felding, og fortsætter:

”Vi har styrket og fremtidssikret vores organisation ved at implementere en lang række tiltag og ændringer. Vores mål er at bevæge os fra primært at have været produktfokuseret til i endnu højere grad at sætte kunden i centrum, og det er vi nu for alvor i gang med,” siger Morten Felding, Atea.

Atea har i alt reduceret de samlede omkostninger med 8,6 % sammenlignet med samme kvartal sidste år.

Trimmet Atea er klar til vækst

Fortsat fremgang i den samlede Atea-koncern

Den samlede Atea-koncern afslutter første kvartal af 2018 med en omsætning på NOK 8.340 millioner. Det er en vækst på 13,3 % sammenlignet med samme kvartal sidste år.

EBIT ender på NOK 123 millioner. Det er en stigning på 16,3 % sammenlignet med første kvartal af 2017.

Atea-koncernen er Nordens største leverandør af it-infrastruktur og har i alt 7.000 medarbejdere i 87 byer i Norden og Baltikum.

Find en præsentation af koncernens resultater og pressekonferencen via webcast her