Spring til indhold
Atea er certificeret til at bruge alle hardware-komponenter i certificerede retssale, der også er godkendt ved Domstolsstyrelsens AV-rådgivere.

Derfor skal I implementere digitale retssale

Danmarks Domstole er midt i en omfattende digitalisering, der kræver store it-ressourcer. Derfor er domstolene afhængige af eksterne leverandører, der gør brugerne i stand til at fokusere på kerneopgaven med at sikre den rigtige service, kvalitet og tilgængelighed. Det forventer både borgere, virksomheder og professionelle af en offentlig myndighed.

Hos Atea er vi specialister i at levere og implementere digitale og dynamiske retssale, der kan tilpasses både små, mellem og store retsforløb. Vi varetager lyd og billede, binder løsningselementerne sammen samt sikrer driften af retssalene efterfølgende.

En digital byrådssal tilfører værdi på flere områder:

Uhindret lydgengivelse

I forbindelse med retsmøder skal der være en god taleforståelse, så alle kan høre hvad der bliver sagt, samt kunne se bevismateriale. Der skal være mikrofoner på alle pladser, så al tale kan bruges til referat optagelse og taleforstærkning i salen.

Simpel brugerflade

Udstyret i retssalen skal fungere intuitivt, så dommeren ikke skal have unødig fokus på betjening af systemet. Der skal være en simpel brugerflade, hvor der kan tændes og slukkes for udstyr, skifte mellem input, og evt. stoppe visning af følsomt bevismateriale for tilhørere og vidner.

Streaming

Dommeren skal fra sin plads kunne aktivere streaming til et eller flere lytterum. Gerne med en visuel tilkendegivelse af, at den tiltalte er på plads og følger retsmødet - fx med et kamera-feed fra lytterummet.

Dynamik og fleksibilitet

Det skal være muligt at sende lyd og præsentation fra en retssal til et lytterum, hvor den tiltalte kan følge en afhøring. Der kan i nogle tilfælde være behov for at benytte en anden retssal til tilhørere og pressen, som skal kunne følge en igangværende retssag i en anden retssal.

Brugervenlige retssale sætter fokus på retsmødet

Atea har allerede opgraderet flere retssale i Danmark. Derfor har vi opnået værdifuld indsigt og viden om driften i retssalene. Den erfaring sikrer, at bl.a. placeringen af AV-komponenter bliver monteret hensigtsmæssigt i forhold til afviklingen af retsmøder.

Vores kompetencer er derfor helt centrale, når det handler om at få alle danske retssale op på et ensartet, digitalt niveau. Vi designer alle retssale i overensstemmelse med de retningslinjer, der er afgivet fra Domstolsstyrelsen og deres AV-rådgivere. Derfor garanterer vi, at brugerne møder den samme brugerflade, uanset hvilken retssal de træder ind i.

Professionelle retssale til gavn for både dommere, advokater, tiltalte og sagsøgere.

 

Digital stenograf

 

Høj sikkerhed

 

Virtuelle retsforløb

Inkorporeret bæredygtighed

Alle komponenter i løsningerne kommer fra godkendte leverandører, der har styr på fødekæden af deres produkter. Derudover indgår alle hardware-elementer i Ateas genanvendelsesprogram Goitloop.

Goitloop sikrer, at gammelt udstyr bliver genbrugt eller genanvendt i nye løsninger, hvilket er et markant og positivt bidrag til det samlede klimaregnskab.

Vidste du at …

… Atea er certificeret til at bruge alle hardware-komponenter i certificerede retssale, der også er godkendt ved Domstolsstyrelsens AV-rådgivere. Løsningerne hænger sammen med styresystemer fra ledende producenter inden for rumstyring som fx Extron, Crestron, Samsung, Sennheiser, Shure, Philips og Symetrix.

Vi arbejder kun sammen med et begrænset antal udbyder, fordi færre producenter øger kvaliteten og driftssikkerheden. Sammen med ledende AV-rådgivere i Danmark og Norden - fx fra COWI - designer vi retssale med henblik på klargøring af flere teknologiske input fremadrettet, således at udvidelser kan ske i samarbejde med domstolene og retterne i Danmark.

Beredskabsaftale – få digital førstehjælp til dit mødelokale

Med en beredskabsaftale fra Atea kan I med ro i maven byde medarbejderne velkommen tilbage fra hjemmearbejdspladsen. 

Beredskabsaftalen indeholder:

  • Landsdækkende service - vi kan nå alle lokationer på 4 timer (minus Bornholm)
  • Servicedesk mandag til fredag, ml. kl. 8.00 og 16.00, ekskl. helligdage
  • Adgang til topkvalificerede specialister, der effektivt løser dine udfordringer

 

Læs mere om alle vores løsninger

Vi har et omfattende udbud af produkter og løsninger og hjælper dig med hele paletten – fra design, udvikling og produktforbedring, til funktion og vedligehold.

Vil du gerne læse mere om alle vores løsninger i Visuals & Collaboration, og finde ud af hvad vi kan hjælpe præcis jer med, så kan du downloade vores whitepaper herunder.

 

 

Lad os høre, hvordan vi kan hjælpe dig