Spring til indhold
Set i lyset af det voksende antal videomøder er god lyd og høj modtagerforståelse et kerneelement i virksomhedernes interne og eksterne kommunikation.

I næsten alle rum, hvor der afholdes møder, vil der være behov for at kunne formidle lyd

Dette gælder i alle typer mødelokaler - lige fra mindre fokusrum til kantiner og auditorier. Der skal kunne gengives lyd fra præsentationer, hybridmøder/videomøder, feeds, videoer, musik og taler/foredragsholder (i store rum) mv.

En lydløsning fra Atea sikrer unikke brugeroplevelser uanset lokalets størrelse, lydmedie og antal tilhørere.

Velkommen til en verden af god lyd og klare budskaber!

Derfor skal du vælge Atea som din lydpartner

Vi har stor erfaring med at projektere, levere, installere og optimere alle typer lydløsninger. Vores lydspecialister gennemgår og skræddersyr vores løsninger, så de matcher dine krav. Uanset opgaven, tager vores løsninger altid udgangspunkt i:

  1. Ensartet lydtryk på alle lyttepositioner med korrekt løft af lyden i forhold til baggrundsstøj.
  2. Ingen feedback (rumhyl) – placering af højttalere, valg af mikrofontype og opsætning af filtre.
  3. Dybe rum: Vi sikrer, at lyden kommer fra en talerposition og ikke fra en højttaler over lytteposition.
  4. Ved videokonferenceløsninger sikres synkronisering af billede og lyd (Lipsync).

Hvad indeholder en lydløsning fra Atea?

 

Højtaler

 

Forstærker

 

Signalprocessor (DSP)

Vidste du at …

… vi hurtigt taber koncentrationen, hvis lyden ikke gengives korrekt. Ved alle typer kommunikation vil modtageren kunne høre og forstå en given procentdel af ordene - rent teknisk bliver taleforståelighed målt som STI-værdi. En STI-værdi på eksempelvis 0,8 betyder, at du som modtager kan forstå 80% af ordene, hvilket typisk er målet for en arkitekt. Dog vil det i mange tilfælde ikke være opnåeligt grundet refleksioner fra hårde overflader såsom vinduer, vægge og gulve uden tæpper.

Et korrekt dimensioneret lydanlæg optimerer STIværdien, idet lyden sendes direkte til modtageren i stedet for at spredes.

Beredskabsaftale – få digital førstehjælp til dit mødelokale

Med en beredskabsaftale fra Atea kan I med ro i maven byde medarbejderne velkommen tilbage fra hjemmearbejdspladsen. 

Beredskabsaftalen indeholder:

  • Landsdækkende service - vi kan nå alle lokationer på 4 timer (minus Bornholm)
  • Servicedesk mandag til fredag, ml. kl. 8.00 og 16.00, ekskl. helligdage
  • Adgang til topkvalificerede specialister, der effektivt løser dine udfordringer

 

Læs mere om alle vores løsninger

Vi har et omfattende udbud af produkter og løsninger og hjælper dig med hele paletten – fra design, udvikling og produktforbedring, til funktion og vedligehold.

Vil du gerne læse mere om alle vores løsninger i Visuals & Collaboration, og finde ud af hvad vi kan hjælpe præcis jer med, så kan du downloade vores whitepaper herunder.

 

 

Lad os høre, hvordan vi kan hjælpe dig