Spring til indhold
Tirsdag den 5. december 2017 var en stor dag for Skolen ved Nordens Plads på Frederiksberg og Atea. Der klippede vi sammen det røde bånd ind til skolen nye digitale klasseværelse. Klasseværelset er et interaktivt sanse- og bevægelsesrum, der sætter nye standarder for læringsrummet som kommunikations- og undervisningsredskab igennem brugen af innovative it-løsninger.

Rummet er designet, så lyd, lys, dufte, møbler, vægge, gulve og generel indretning skaber en atmosfære, der stimulerer og motiverer skolens børn og fremmer deres fysiologiske, psykologiske og didaktiske læring. Alt sammen med den nyeste it og teknologi som omdrejningspunkt.

 

Med udgangspunkt i lige præcis skolens børns specifikke behov og udfordringer har skolens specialpædagoger designet rummet i tæt samarbejde med it-specialister fra Atea og MODOS. Rummet er givet til skolen som en donation, som følge af et længerevarende medarbejderdrevet projekt i Atea. Projektet har haft til formål at indsamle penge blandt Ateas medarbejdere for derigennem at kunne donere den fulde løsning til et helt nyt slags læringsrum på skolen.

 

Fokus på it i undervisningen

Atea valgte i sin tid lige præcis Skolen ved Nordens Plads, fordi det er en skole, der teknologisk er særligt langt fremme. Ledelsen, lærerne og pædagogerne på skolen har fokus på brugen af it og teknologi i undervisningen. Senest har skolen vundet Politikens undervisningspris for deres banebrydende brug af robotteknologi.

 

Læs mere om Skolen ved Nordens Plads her

 

Skolens nye læringsrum vil forhåbentlig kunne understøtte deres fortsatte arbejde med at give eleverne de bedste forudsætninger for at kunne indgå i vores digitale samfund på deres præmisser.

 

Løbende evaluering og vidensdeling

Lærerne og specialpædagogerne på skolen vil samle og dele deres erfaringer med brugen af rummet og de forskellige læringsmetoder i forhold til elevgruppen på skolens hjemmeside, ligesom de vil evaluere løbende med Ateas specialister omkring brugen af rummets forskellige it-løsninger.