Pressemeddelelse 02-09-2019

Kvindelandsholdet og it-virksomheden Atea sætter sammen kurs mod toppen

Atea har indgået en fire-årig aftale som partner for Kvindelandsholdet og skal være med til at styrke Danmarks bedste kvindelige fodboldspillere yderligere.
Billede: fodboldbilleder.dk

Og rejsen mod et nyt europæisk eventyr bliver nu styrket af et nyt medlem i Kvindelandsholdets familie. It-virksomheden Atea har indgået en fire-årig aftale som officiel partner for Danmarks bedste fodboldkvinder. Aftalen træder i kraft per dags dato.

Hos Atea er man stolte over partnerskabet med Kvindelandsholdet.

”Det danske kvindelandshold i fodbold er på en meget spændende rejse mod toppen af europæisk fodbold, ligesom Atea har en ambition om at befinde sig i toppen inden for informationsteknologi. Man kan sige, at Kvindelandsholdets rejse mod målet er meget lig Ateas, for selv om vores veje er meget forskellige, gælder præcis de samme regler; vi når kun toppen og bliver der, hvis vi har de bedste talenter, og de spiller sammen som et hold,” siger Morten Felding, administrerende direktør i Atea.

I DBU glæder man sig over at få endnu en partner med på vognen til at løfte Kvindelandsholdet.

”Aftalen med Atea er en kæmpe gevinst for Kvindelandsholdet. Lige som Kvindelandsholdet har Atea påbegyndt en ny rejse efter en udfordrende tid. Atea har hele vejen vist et enormt engagement og ønske om at være med til at styrke Kvindelandsholdet og udviklingen af dansk kvindefodbold. Vi er ikke i tvivl om, at samarbejdet bliver yderst givende for begge parter,” siger Kasper Sindt, chef for salg og kommercielle partnerskaber i DBU.

Atea bliver den fjerde officielle partner for Kvindelandsholdet, der også har officielle partnerskaber med Oddset, Arbejdernes Landsbank og hummel.

Kvindelandsholdets første kamp med Atea som officiel partner er tirsdagens EM-kvalifikationskamp i Tel Aviv mod Israel med kick-off klokken 18.00 (dansk tid). Her skal der bygges videre på torsdagens storsejr over Malta.

For yderligere henvendelser om partnerskabet mellem Kvindelandsholdet og Atea, kontakt venligst:
Kasper Sindt, chef for salg og kommercielle partnerskaber i DBU, mail: ksin@dbu.dk
Morten Felding, adm. direktør i Atea, mail: mofe@atea.dk